Tekil Mesaj gösterimi
Alt 29-04-2009, 14:42   #5 (permalink)
ZAFER BULAM
Genel Yönetici
 
ZAFER BULAM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Jan 2009
Nerden: İstanbul
Mesajlar: 777
Teşekkür: 1
127 Mesajda 161 kere teşekkür edildi
ZAFER BULAM - MSN üzeri Mesaj gönder
Standart RE: İhracatta Teslim Şekli Ve Ödeme Sözleşmesi Hazırlama Hakkında Yardım


Alıntı:
Sercan Salman´isimli üyeden Alıntı
Arkadaşlar biz gümüş takı ihracatı yapmaktayız ve genelde peşin ödeme ile malları yolluyoruz. Ama kimi ithalatçılar ödemenin tümünü yapmak istemiyor. Burada karşı tarafa da güven vermek açısından, hele ki ilk ticaret olacaksa vesaik mükabili ödeme mantıklı olabilir. Bu noktada bi kaç sorum olacak:

Vesaik mükabili ödeme (payment against documents ) ile ihracat yapmanın, peşin ihracata göre bir maliyet farkı var mı?

Orjinal evraklar ithalatçının ödeme yapacağı ve bize malları yollamadan söyleyeceği bankaya gidecek. Bu aşamalrda bankaya ayrıca bir ücret ödeniyor mu?

Ayrıca %30 peşin, kalanı vesaik mükabili olarak ihracat yapmak istersek bunu faturada aynen mi belirticez, detayları nasıl olacak.

Kanımca siparişi garantiye almak için %30 peşin almak çok daha iyi olacaktır.

Sn, Salman

Vesaik Mukabili ödeme ile Peşin ödeme şekli arasında Banka Komisyonu açısından bir fark genelde olmuyor. Ama bazı bankalar vesaik postalama vs giderleri karşılığı olarak aldığı komisyonu biraz yüksek tutabiliyor.Sürekli çalıştığınız bir banka ise almazlar sanırım.

Vesaik Mukabili Ödeme; genelde satıcı ile alıcı arasında güven unsurunun az olduğu durumlarda uygulanabilir. Burada Satıcı, malları hazırlar ve alıcının ülkesine sevk eder. Alıcının bu malları kendi gümrüğünde çekebilmesi için gerekli vesaikleri, bankası aracılığıyla, alıcının bankasına gönderir. Alıcı firma, kendi bankasına giderek, malın bedelini satıcı firmanın banka hesabına transfer ederek vesaikleri alır ve malını çeker.

Satış bedelinin bir kısmı peşin ve bir kısmı ise vesaik mukabili olacaksa, yine vesaiklerin tamamını banka aracılığıyla gönderiyorsunuz.

Bu durumda İhracat yaparken satış faturanızda; bu ödeme şeklini olduğu şekliyle belirteceksiniz.
( Örn; % 30 Peşin Ödeme -%70 Vesaik Mukabili ödeme )

Ayrıca tutar kısmında da belirtebilisiniz;

ÖRNEK;

Fatura Genel Toplamı ........ ....$ 1000
27/04 de alınan peşin ödeme....$ 300
------------
Fatura Tutarı.......................$ 700

Yurda gelecek toplam İhracat Bedeli : $1000

Bilgilerinize sunarım.

Saygılarımla,
__________________
Zafer Bulam
Gümrük Müşaviri-Eğitmen
0(532) 446 62 44
zbulam@hotmail.com
ZAFER BULAM isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla Facebook ile paylas
 




Şu Anki Saat: 10:13
© Copyright 2006-2012 GümrükForum
A vBSkinworks Design