Tekil Mesaj gösterimi
Alt 22-04-2010, 09:43   #7 (permalink)
atabeg
Üye
 
Üyelik tarihi: Mar 2009
Mesajlar: 13
Teşekkür: 1
0 Mesajda 0 kere teşekkür edildi
Standart Cevap: paralel ithalat


Yapilan açıklamalr çok açık ve aydınlatıcı olsada bu konuda kendi fikrımı eklemeden edemeyeceğimç her ne kadar iki farkli menseğli ayni marka ve ürün için distirbütörlüğü elınde bulunan firma bir adım önde. Varsayımlardan yola çıkarak distirbütör firmanın anlasma metnini görmeden her hangi bir ürünü ithal etmek acıkça bir intihar olur.


Distribütör, Firma Yapılacak reklam ve satış promosyonu çalışmalarının niteliği ve niceliği, masraflarının hangi ölçüde paylaşılacağı, kararların nasıl alınacağı, üretilen reklam ve promosyon gerecinin mülkiyetinin kime ait olacağı, yapacağı reklam harcamaları nedeniyle distribütörün firmanın markaları üzerinde hak sahibi olup olmayacağı anlaşmada açıkça gösterilmeli.
Kapsamına giren ürünler tanımları ve markaları ile anlaşmaya sokulmalı, gerekirse kullanılışı ve satış biçimleri anlatılmalı. İhracatçı, ürünlerini tümü için aynı kuruluşa distribütörlük vermek istemeyebilir. O durumda distribütörlüğün ihracatçının tüm ürünlerine değil, belirli ürünlere özgü olduğu belirtilmeli.
İhracatçının çıkaracağı yeni ürünleri pazarlamaya distribütörün hakkı olup olmadığı, onun benzeri ürünleri pazarlamakta serbest mi olduğu da açıklanmalı.
Distribütörün bölgesinde tek yetkili olup olmayacağı anlaşmada gösterilmelidir. İhracatçı gerektiğinde o bölgede kendisi de bazışterilere doğrudan satış yapmak istiyorsa veya aynı bölgede birden fazla kişiye distribütörlük verecekse anlaşmayı ‘exclusivity’ ilkesine göre yapmamalı, distribütör kendisinin tüm satışlar için tek yetkili merci olmadığını bilmeli. Ayrıca, kendi kanalından geçmeyen, ancak bölgesinde yapılan satışlardan distribütörün komisyon alıp almayacağı da belirtilmeli.
Firma, distribütörüne tanıdığı yetkilerin korunması için kendisinin de çaba göstereceğini kabul etmeli. Başka bölgelerde uygulayacağı satış politikalarının distribütörünü etkilememesi için özen göstermek, mallarının taklitlerine karşı mücadele etmek gibi yöntemlerle firma distribütörü koruyacaktır
Distribütör, firmanın marka, patent, reklam gereci gibi temel kaynaklarını taklit ve haksız rekabete karşı korumayı üstlenmeli, böyle durumlardan firmayı hemen haberdar etmeli, firmanın kendisini korumasına yardımcı olmalı. Genellikle marka ve patentlerin tescili piyasaya girmeden önce firma tarafından yaptırılmalı. Firma, distribütörlüğünü yaptığı için ürünlerinin marka ve patentleri üzerinde distribütörünün hiçbir zaman hak iddia etmeyeceğini muhakkak anlaşmaya koydurmalı.

Kısaca Distribütör,pazarlamada fıyat dusurebılır hatta bu asamadan uretıcı fırmadan madı destek bıle alabılır. Distribütör,fırmanın urettıgı tum urunlerı kapsayan bır suresız anlasma yapmıs olabılır.
Distribütör, fırmanın kendı satıs bolgesınde olan ulkelere satıs kısıtlaması yapmıs olabılır.
Distribütör,farklı menseylı de olsa aynı marka ve urun ıcın farklı ulkelerdekı fıyat polıtakısının etkılememesı ıcın fıyat plıtıkasında degısıklık yapma yetkısı olabılır.
Saygılar.
atabeg isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla Facebook ile paylas
 




Şu Anki Saat: 16:05
© Copyright 2006-2012 GümrükForum
A vBSkinworks Design