Gümrük Forum - gümrük ithalat ihracat dış ticaret lojistik forum
 
Tekil Mesaj gösterimi
Alt 18-06-2013, 19:57   #2 (permalink)
JNMPX
Üye
 
Üyelik tarihi: Jun 2013
Yaş: 35
Mesajlar: 8
Teşekkür: 0
3 Mesajda 3 kere teşekkür edildi
Angry Cevap: Ürün iadesi için acil yardım!


Öncelikle geçmiş olsun. Aldığınız 5000 set ürünün bedelinin aşağıdaki adımları takibe değecek bir rakam olduğunu varsayarak...

Yapmanız gereken adımlar şöyle olmalıdır :

Ürünü aldığınız firmanın bilgilerinin, size ihracatı yapan firma bilgileri ile aynı olup olmadığını kontrol edin. A fabrikası, B firması üzerinden ihracat yapmış olabilir. Bu bilgi önemlidir.

Eğer fabrika ve ihracatçı bilgileri örtüşüyorsa;

- Şehir, Eyalet bilgilerinin hangi Konsolosluk sınırlarında olduğunu öğrenin. (Yahut bilgilerini verin, ben sizinle bu bilgileri paylaşayım)
- Paketi bozulmamış ürünleri dikkatle muhafaza edin. Bilirkişi raporu istenebilir.
- Gümrükleme sırasında onaylanan tüm evrakları tarayın.
- Ödeme dekontlarınızı tarayın.
- Firmanın size göndermiş olduğu Test Raporlarını ve Sertifikaları tarayın.
- Taramış olduğunuz evrakları bölgenin ilgili Ticari Ataşesine bir dilekçe ile ulaştırın. Ulaştırmanız gereken kişi isimlerini paylaşabilirim.

Ataşelik muhtemelen kısa bir yol önerip, işin içine girmemeye çalışacaktır. Bu yüzden dilekçenizin bir örneğini muhafaza edin. Gerekli durumda konsolosun kendisi ile veya doğrudan büyük-elçilikle paylaşmanız gerekebilir.

Mümkünse firmanın bulunduğu şehirde bir avukat temin edin. Çin polisine başvurmadan önce avukat temin etmek, ve öncelikle avukatın fabrika ile görüşmesi hızlı bir çözüme neden olabilir. Şehir bilgisi verirseniz, bizim tavsiye edebileceğimiz bir avukat olup olmadığını kontrol edebiliriz.

Avukat bulamıyorsanız, ortalama her şehirde bulunan "Trade Service Center" bilgisini temin etmeye çalışın. Çinli danışmanlardan konu ile ilgili bilgi alın. (İngilizce yeterli olacaktır)

Gümrüklenmiş ürünlerin iadesi ile ilgili doğrudan bir yasal düzenleme olup olmadığını bilemiyorum. Ancak ürünlerin çalışmaması ile ilgili bir rapor düzenletebilirseniz, ürünlerin sorun sebebini, tamir basamaklarını ve belki ücretsiz yedek parça teminini sağlayabilirsiniz. Bu da zararınızı minimize edecektir.

Ancak Çin'de yaşayan biri olarak, konunun "Trade Service Center"lara veya Çin Polisine intikali konusunda özen göstermenizi tavsiye ederim. Çin'li firmaların Polis'te dosyalarının bulunması büyük bir olumsuzluktur. Bunu istemezler. Böyle bir dosyanın açılması işinizi ciddi anlamda kolaylaştırabilir. Söz konusu firmanın, tescilli sahtekar olmadığı varsayımı üzerine bunu söylüyorum, eğer amaçları bilinçli sahtekarlıksa çözümün çok zor olduğunu lütfen not edin.

Saygılar...
JNMPX isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla Facebook ile paylas
 




Şu Anki Saat: 03:08
© Copyright 2006-2017 GümrükForum
A vBSkinworks Design