Tekil Mesaj gösterimi
Alt 17-04-2007, 17:13   #1 (permalink)
esinkeser
Üye
 
Üyelik tarihi: Apr 2007
Mesajlar: 2
Teşekkür: 0
1 Mesajda 5 kere teşekkür edildi.
Standart Lojistik ile İlgili Pratik Bilgiler


•         En ucuz taşıma yöntemlerinden birisi geminin komple kiralanabilecek şekilde yüksek tonajlarda olması gerekiyor.
•         Firmalar broker lara veya direk olarak armatürlere başvurabilir.
•         Yükün cinsine göre charter party veya time charter şeklinde armatür le satıcı arasında bir kontrat düzenlenir.
•         Daha sonra yükleyici konşimentoyu hazırlar. Konşimentoyu kaptan ve acenta imzalarlar. Gemi geldiğinde banka kanalıyla alıcıya postalanır. Alıcı ücretini ödemediği taktirde mal teslim edilmez.
•         Bu esnada malların cinslerinin belirtildiği yükleme ordinosu düzenlenir.
•         Alıcının isteğine uygun olarak daha değişik yazılar akreditif koşullarına bağlı olarak düzenlenir.
•         Liman masrafları yükün cinsine göre değişmektedir. Her türlü demir, bitmiş mamul, 4.5$ / ton, liman yükleme masrafı olurken, hurda alışta bu değer 3.75$ / tona inmektedir.
•         Akreditif şartlarına göre ihracatçının teslim edeceği belli bir günü vardır. Örneğin ayın 5-15 arasında teslim edileceği öngörülen bir yük, yüklenmediği taktirde ihracatçının kontratı iptal edebilme hakkı vardır.
•         İhracatçıdan kaynaklanan gecikmelerden dolayı geminin limanda belirtilen sürelerin dışında her beklenilen gün için “demurrage” denilen bir ceza ödenmesi gerekir. Örneğin bu oran 40.000 ton bir gemi için 2 günlük demurrage cezası 10.000$ düzeyindedir.
•         Aynı şekilde belirtilen süreden çok kısa bir sürede malın yüklenmesi sonucunda zamanadan yapılacak tasarruf için “Dispatch” denilen bir geri ödeme yapılır.
•         Eğer kontratta liner out olarak bir anlaşmaya varıldıysa bu tahliyenin armatüre ait olduğunu gösterir.
•         26000-49000 ton arasında bir geminin yakıt ve diğer masraflar eklendiğinde günlük maliyeti 4500$ civarındadır. Bundan dolayı fiyat tespit edilirken bu tür maliyetler hesaba katılmalıdır.
•         İzmir-Tayvan arasında 40000 tonluk bir gemi için ton başına 28-30 $ lık bir taşıma ücreti talep edilirken, bu oran Hollanda için 14-16$/ton civarına kadar inmektedir.
•         Yükleyici konşimentoyu imzaladığı anda en geç 5 banka günü içinde ücretin %95’i taşıyıcı tarafından tahsil edilmektedir. Ancak bu oran anlaşmayla biraz değişebilir. Geriye kalan %5’i ise tahliye evrakları tahliye liman acentası, gümrük ve liman yetkilileri tarafından kaşe ve imzalandıktan sonra ödenebilir. Ancak manifestonun orijinali olması gerekir. Sürekli müşterilere ise özel anlaşmalar getirilmektedir.
•         Amerika’ya 1 konteynerin fiyatı önceleri 2000$ idi. Bu değer daha sonra rekabetin artmasıyla önce 1300$ 1250$ ve son olarak 1100$ seviyelerine kadar inmiştir.
•         İhracatçılarımızın güvenilir bir firmayı tespit edip, sürekli olarak aynı firmayla çalışmaları işlerini kolaylaştıracaktır. Farklı acentalarla çalışmak, her seferinde yeni sorunlar getirecek ve birbirlerini tanıyana kadar bir süre geçecektir.
•         İhracatçılarımızın zayıf ambalajlama tekniklerinden sakınması gerekmektedir.
•          Daha fazla döviz çıktısını önlemek için yüklerin CIF olarak   alınmasında fayda görülmektedir.


"http://www.ihracatdunyasi.com/lojistikop/3_1.html" sitesinden alıntı yapılmıştır.
esinkeser isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla Facebook ile paylas
Gösterilen 5 sayıda üye esinkeser adlı kullanıcıya bu mesajı için teşekkr etti:
despojuan (08-11-2010), ilhankacar34 (08-01-2017), Kali Marciano (13-08-2009), muratinal (25-12-2014), wishdropper (23-08-2009)
 




Şu Anki Saat: 13:57
© Copyright 2006-2017 GümrükForum
A vBSkinworks Design