Tekil Mesaj gösterimi
Alt 17-10-2008, 14:18   #5 (permalink)
rexx
Üye
 
Üyelik tarihi: Oct 2008
Mesajlar: 12
Teşekkür: 0
1 Mesajda 2 kere teşekkür edildi.
Standart RE: ihracat yapılan ülkelerde malınızın garanti sorunları ile ilgili


ISO 9001 standardları üretim süreçlerini kayıt altına alan bir kalite güvence sistemidir. Ama illaki kaliteli(son kullanıcıyı her yönüyle mutlu edecek ürünün) üretimini garanti altına alan bir sistem değildir.
Ancak ürünün planlanmasından tutunda hammadde tedarikinden, üretim, paketleme ve sevkiyat süreçleri belgelendirilerek kontrol altına aldığından, aksaklıklar, hatalar ve sebebleri istatistiki olarak görüldüğünden, ve bu hatalar önleyici ve düzeltici faaliyetlerle geliştirilebildiğinden, şirket tarafından öngörülen ürüne ait kalite standardını tutturmaya yarayan bir süreçtir. Ama mesela TSE kalite standardı değildir hiçbir zaman.
ISO standardı mesela, asgari müştereklerde TSE standardını tuturmanıza yada sürekliliğini sağlamanıza yada dahada iyisini yapabilmenizi üretim süreçleri tarif ederek, belgeleyip etkin planlayarak gerçekleştirmenize yardımcı olur.
Dolayısıyla ISO 9001 kati sürette kalite anlamına gelmemektedir. Zaten kaliteden anlaşılan tüketicinin üründen beklentilerine göre değişen bir tanımlamadır. Kişiye gören değişen bu kalite beklentisi her firma tarafından karşılanacak diye bir durumda söz konusu değildir.
Dolayısıyla aslolan kişinin üründen beklentisi, bunun o üründe karşılanıp karşılanmamasının gerekliliği ve bununda tüketiciyi koruma kanunlarındaki karşılığıdır.
rexx isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla Facebook ile paylas
 




Şu Anki Saat: 19:03
© Copyright 2006-2012 GümrükForum
A vBSkinworks Design