Tekil Mesaj gösterimi
Alt 07-02-2009, 13:30   #1 (permalink)
caglarmeram
Üye
 
Üyelik tarihi: Feb 2009
Mesajlar: 4
Teşekkür: 0
0 Mesajda 0 kere teşekkür edildi
Standart Hiç bilmeyenler için ithalat


Merhabalar, öncelikle ithalat hakkında hemen hemen hiç birşey bilmediğimi belirteyim. Umarım sorduğum sorulara verilecek cevaplar benim gibi konu hakkında net bilgi sahibi olmayanların işine yarayacaktır. Sayılarla belirttiklerim konu hakkında edindiğim bilgiler ve (-) ile başlayanlar sorularım, şimdiden bu uzun metni sabırla okuyup cevaplandıran herkese çok teşekkür ederim.
İngiltereden medikal araç-gereç ithal etmek istiyorum. İngilteredeki şirketle her konu da anlaştım fakat işin içine bürokrasi girince bu girişimimden vazgeçtim. Tabi bu sırada konuyla ilgili bazı bilgilere ulaştım, bu bilgilerden de kısa kısa bahsedeceğim, ricam bilen kişilerin konuyla ilgili yanlışlarımı düzeltmeleri ve sorularımı cevaplamaları..
1- Getirteceğim ürün sayısı birden fazla olduğu için gümrük vergisinden muaf olamayacağımı öğrendim. Ticari ürün olarak işlem görecekmiş.
2- Ürünleri getirtmek için ne kadar vergi ödenir, ne gibi belgeler gereklidir sorunlarına yanıt alabilmek için ürünlere ait proforma faturayı görmek gerektiğini öğrendim. Bu faturada da mümkünse eşyanın miktarı, tanımı, kıymet bilgilerinin dışında GTIP numarasının yer almasında da fayda olduğunu öğrendim.
- Proforma fatura nedir? Ürün aldığım şirketin vereceği fatura mıdır? Forumda dolaşırken bu fatura ile ilgili bir takım sıkıntıların yaşandığını gördüm. Satın alma işlemini gerçekleştirmeden önce bu faturayı görmek(almak,istemek) mümküm müdür? Eğer mümkün değilse, gerekli belgeler, ödenecek vergiler vs. konularda nasıl fikir sahibi olunur? Sizce World Pay güvenilir bir ödeme platformu mudur?
3- Diyelim ki, yukarıdakilerin hepsini kabul ettim, siparişi verdim. Kendi örneğimden yola çıkarak, ilk etapta 15 adet ürün getirtmek istiyorum. Bunların da toplam maliyeti (vergiler, kargo, vs.) hariç $200-250 civarı. Zafer Bulam beyefendi, fatura olmadan masrafların net olarak hesaplanamayacağını belirtti. Fakat tahminen masraf kalemlerini şu şekilde sıraladı:
*Posta ve Kargo taşıma bedeli
*Ürünün satış bedeli
*Ardiye bedeli ( Kargoda: 100- 200 arası ) (Postada: 20-50 arası)
*Ordino bedeli ( Kargoda : 100- 200 arası)
*Vergiler: ( Ürün bedeli+ taşıma+ sigorta bedeli toplamından alınır) Gümrük vergisi % 5 Civarı
*Kdv: % 18 ( ürün bedeli+taşıma+sigorta+ gümrük vergisi+damga vergisi+ardiye toplamından )
*CE Denetimi halinde TSE ce alınan belge ücreti: tahminen ; 150- 250 arasıdır) ayrıca CE denetimi için mutlaka ürünlere ait CE belgelerinin gelmesi şarttır.
- Yapılan bu kabataslak hesaba göre $200-250 lık mal getirtmek pek karlı bir iş değil. Çünkü ürün satış bedelinin yanında minimum 400-500 YTL bir masraf çıkıyor. Bu konu da görüşlerinizi almak isterim. Sizce optimum sayı kaç olmalıdır? 15 ürün bu hesaba göre biraz az gibi.
- Anladığım kadarıyla, ardiye bedeli gümrükteki bekleyen malınız için verdiğiniz kira bedeli gibi birşey, ardiye bedeli neden kargo ile posta arasında farklılık göstermektedir? Gümrükteki malların en fazla 20 gün beklediğini, ardından da millileştiğini biliyorum. Bu doğru mudur?
-Kargo ile posta arasında çok büyük bir fiyat farkı var. Kargoyu seçmek bu durumda çok mantıksız, postanın bir üst limiti var mıdır? Örneğin; kolay anlaşılırlık açısından, bir sebze kasası büyüklüğündeki bir koli posta ile getirtilebilir mi? Ordino bedeli hakkında biraz daha geniş bilgi verirseniz sevinirim.
- CE denetimi de önemli bir konu, her ne olursa olsun ithal edilen ürünler mutlaka CE denetiminden geçmek zorundalar mıdır? Bu denetim için alınan ücret ürün başına farklılık gösterir mi? Firma ürünleri hakkında şu şekilde bir mail gönderdi: "Our products were also recently tested by Pharmakon the Danish centre of pharmacy practice excellence and found the products to be good or very good". Yani, ürünlerinin Pharmakon tarafından test edildiğini ve oldukça iyi olduklarını söylüyor. Sanırım, bunun CE belgesi ile bir alakası yok. Firmadan ürünlerin CE Belgelerini göndermeleri konusunda bir talepte bulunmam mı gerekiyor? Bu CE Belgeleri uluslararası bir tanım mıdır? Ürünlerin bu belgeye sahip olmamaları mümkün müdür?
4- Aynı şekilde, diyelim ki tüm masrafları kabul ederek ürünü sipariş verdik ve ürün Türkiyeye geldi. Zafer Bey, sonraki aşamaları şu şekilde tanımlamış: "Ürünler faturası ile birlikte gümrüğe geldiğinde, bedelinin ödendiğini gösteren belge ile birlikte gümrük idaresine beyanda bulunulur ve gümrük idaresi eşyanın CE denetimini yaptırdıktan sonra eğer uygunsa vergilerini tahsil ederek eşyayı teslim eder. Ticari mikar arz ettiği için eşyanın alıcısının Türkiye de ticari bir işletme olması gerekir."
- Bedelinin ödendiğini gösterir belge fatura değil midir zaten? Değilse, bu belgeyi nerden ve nasıl almamız gerekiyor?
- ÖNEMLİ SORU 1; tüm bu bürokratik işlerden kurtulmak için bir gümrük müşaviri ile anlaşmak mı gerekiyor? Gümrük müşavirinin işi nerde başlar nerde sona erer? Yani gümrük müşaviri tam olarak ne iş yapar? Gümrük müşavirine ödenecek ücret kabaca nedir?
- ÖNEMLİ SORU 2; Benim hali hazırda ticari bir işletmem yok, Zafer Bey, eşyayı yalnızca ticari işletmelerin alabileceğini bildirmiş, ticari işletmeden kasıt nedir? Tek şahış işletmeleri de ticari işletme sayılır mı? Yoksa ticari işletme olmak için Limited şirket mi kurmak gereklidir? Bu aşamada benim gibi küçük çaplı ithalat yapmayı düşünenler için "şirket kurmak" akıllıca bir çözüm müdür? Çünkü yaptığım araştırmalarda gördüm ki, şirket kurmak da kolay bir iş değil, aşılması gereken birçok engel var ve maddi açıdan bayağı bir külfet getiriyor. Ne yapmam gerekiyor? Türkiye de malı benim adıma belli bir komisyonla alacak aracı şirketler var mıdır? Varsa komisyon oranları nedir? Gümrük müşavirleri de malı gümrükten alabilir mi?
- ÖNEMLİ SORU 3; TBCCI ile irtibata geçtim. Sizce bana yardımcı olabilirler mi? (www.tbcci.org)

Umarım sorduğum sorular ve cevapları herkes için faydalı olur. Tekrar teşekkür ederim.
caglarmeram isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla Facebook ile paylas
 




Şu Anki Saat: 09:54
© Copyright 2006-2017 GümrükForum
A vBSkinworks Design