Tekil Mesaj gösterimi
Alt 25-01-2008, 13:00   #1 (permalink)
imza
V.I.P ÜYE
 
Üyelik tarihi: Dec 2007
Mesajlar: 385
Teşekkür: 0
11 Mesajda 20 kere teşekkür edildi
imza - MSN üzeri Mesaj gönder
Standart TAŞIMACILIK & NAKLİYE


Deniz Taşımacılığı Terimleri :


Genel Terimler


• ARMATÖR : Gemi sahibi,taşıyıcı


• ACENTE : Herhangi bir limanda armatör adına faaliyet gösteren, onun temsilciliğini yapan kuruluş


• NVOCC : “Non Vessel Operating Common Carrier” (Gemi sahibi olmadan taşımacılık yapan)


• CO-LOADERiğer forwarderların yüklerini kendi yükü ile konsolide ederek taşımacılık yapan



• FORWARDER : Karayolu,havayolu,denizyolu,
demiryolu taşımacılığını, gümrükleme ve sigorta hizmetlerinin operasyonunu gerçekleştiren,aktif bir acenta ağına sahip olan organizatör firma


• BILL OF LADING(B/L) : Denizyolu konşimentosu


• a.Master B/L (Ana konşimento)


• b.House B/L (Ara konşimento)


• CHARTER TAŞIMA : Geminin tyasak kelimeyasak kelimeen yada kısmen (part kargo) kiralanarak yapılan taşımadır.


• CHARTER PARTY : Taşımacı ile armatör arasında yapılan sözleşmeye verilen isimdir


• BULK YÜKLEME : Konvansiyonel yük taşımacılığında dökme yükleme.


• BROKER : Armatörle yükleyici arasında aracılık yapan,komisyoncu


• RO-RO TAŞIMACILIĞI : Araç,treyler veya konteyner taşıyan gemilerle yapılan taşımacılık







Yükleme Boşaltma Terimleri



• FREE IN (FI) : Limandaki yükleme masrafı


• FREE OUT (FO): Limandaki boşaltma masrafı


• LINER IN (LI) : Yükleme masrafının armatöre ait olması


• LINER OUT (LO): Boşaltma masrafının armatöre ait olması


• STUFFING : İstifleme,yükü konteynere yerleştirme


• UNSTUFFING : Konteynerin içini boşaltma


• STEVEDORING : Gemiyi yükleme ve boşaltma hizmeti



Liman Terimleri





• STORAGE : Limanda depolyasak kelimea / ardiye

• DEMURAJ : Geminin kendisine tanınan yükleme ve boşaltma süresini aşması yada konteyner içinde bekleyen yükün tanınan süreden önce gümrükten çekilip boşaltılmyasak kelimeası

• FREE TIME : Serbest süre.Yükün demuraja girmeden bekleyebileceği süre.Süre aşımında demuraj uygulanır.

• THC : (Terminal Handling Fee) : Limandaki elleçleme ücreti

• GEÇİCİ KABUL : Türkiye’deki gümrük mevzuatı gereği konteynerler gümrüğe tabi mal statüsündedirler. Bu nedenle bir konteynerin limandaki gümrüklü sahadan çıkarılması veya tekrar limana getirilmesi halinde ortaya çıkan gümrükleme masrafıdır



Navlunla İlgili Terimler



• CAF: (Currency Adjustment Factor) yasak kelimeerikan dolarındaki dalgalanmaları navluna dahil edilmesi

• BAF : (Bunker Adjustment Factor) Deniz aşırı taşımalarda fuel oil fiyatlarındaki dalgalanmaların belli oranda navluna dahil edilmesi

PRİMAJ : Genellikle Türkiye’den ihracat navlunlarında kullanılan armatörün riskini azaltmak için koyduğu ek ücret

• WAR RISK SURCHARGE (WRS) : Savaş riski olan limanlara yapılan seferlerde navluna ilave olarak alınan ek ücret

• HIGH CUBE SURCHARGE : High Cube konteyner için alınan ilave ücret

• IMCO CHARGE : Tehlikeli madde taşımalarında armatörün talep ettiği ek ücret
imza isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla Facebook ile paylas
 




Şu Anki Saat: 16:30
© Copyright 2006-2012 GümrükForum
A vBSkinworks Design