Geri git   Gümrük Forum - gümrük ithalat ihracat dış ticaret lojistik forum > GÜMRÜK CAMİASI FORUMU > SERBEST KÜRSÜ

SERBEST KÜRSÜ Gümrüklerin eleştirilecek yanları, iyi yanları, yaşanılan iyi ve kötü tecrübeler, olaylar, öneriler bu bölüm altında paylaşılabilir.

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama
Alt 17-10-2016, 12:29   #1 (permalink)
Üye
 
Üyelik tarihi: Sep 2016
Mesajlar: 13
Teşekkür: 1
0 Mesajda 0 kere teşekkür edildi
Standart Türkiye'de Lojistik Köyler


Lojistik ile ilgili tüm faaliyetlerin çeşitli işletmeler tarafından yürütüldüğü belirli bir bölge olarak tanımlanan lojistik köylerde; iyi planlanmış ve yönetilen,yük taşımalarıyla ilişkili faaliyetlerin,ortak alan içerisinde kümelenmesi söz konusudur. Bu faaliyetler arasında dağıtım merkezleri, depolar ve antrepolar,ulaşım terminalleri, bürolarla bu faaliyetleri destekleyen tesisler bulunuyor.

Bu üstünlükleri nedeniyle lojistik köyler ya da uygulamada farklı isimlerle anılan benzer alanlar,özellikle çok türlü taşımanın giderek artmasıyla önemini artırıyor.Lojistik köylerin geliştirilmesi, birbiriyle ilişkili olmayan birtakım kullanıcılar (ayrı sektörlerden gelen kuruluşlar) tarafından gerçekleştirilen eşya hareketlerinin bir ölçek ekonomisi kapsamında yönetilmesi açısından önemli faydalar sağlıyor.

Bu sayede taşıma maliyetleri düşerken Rusya nakliye gibi nakliyelerin güvenliliği sağlanıyor. Dünyada ticaret akışlarının artmasıyla beraber faaliyete geçen lojistik köyler özellikle büyüklükleriyle dikkat çekiyor.En az 100 hektara sahip olan bu alanlar,yerleşim bölgelerinden uzakta konumlanıyor.Kara yolu ve demir yolu yada deniz yolu gibi bağlantılarla kombine edilen lojistik köylerde aynı zamanda bilim alt yapıları da bulunuyor.

Ticaret akışlarını rasyonelleştiren bütünleşmiş hizmet sağlayan, ulaştırma türlerini birleştiren, katma değerlihizmetler veren ve şehir tıkanıklığınıönlemeye çalışan ulaşım hareketlerintoplandığı yer olan lojistik köy kavramı ilk olarak ABD’de endüstrinin gelişmesiyle doğdu.

Bu kavramın Japonya’da da trafik sıkışıklığını, çevresel, enerji ve iş gücü maliyetlerini azaltmak için önerildiği de biliniyor. Daha sonra Batı Avrupa’ya geçmiş olan uygulamanın ilk örnekleri Fransa’da geniş ölçekte Paris bölgesel alanında Garanor ve Sogoris(Rungis)’te oluşturuldu. Bu uygulama kentsel politikalara bağlı olarak gelişti. 1960’ların sonları ve 1970’lerin başında ise lojistik köyler, İtalya ve Almanya’da görülmeye başlandı.

Bu sırada lojistik köy kavramı da şekillenerek kara yolu/demir yolu çok türlü taşımacılığını sağlar hale geldi. 1980 ve 1990’lı yıllarda ise lojistik köyler dünyada hızla arttı. Fransa, Almanya,İtalya, Hollanda, Belçika ve İngiltere’de ilerlemeler kaydetti. ABD’de doğan bu kavram Avrupa’da benimsendi.Modern yük taşımacılığının üssü kabul edilen lojistik köylerin Türkiye’ye de uygulanmasıiçin Ulaştırma Bakanlığı’nın öncülüğünde, Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD), Türkiye’nin16 yerinde lojistik köy kurmaya hazırlanıyor.Bu lojistik köylerin kamu-özel sektör iş birliği ile gerçekleştirilmesi düşünülüyor.

Demir yolunun yanı sıralojistik köyler kara, hava ve deniz ile de bütünleşmiş olacak; kombine taşımacılık hayata geçecek.Hem ulusal, hem de uluslararası Romanya nakliye gibi tüm nakliye, lojistik ve eşya dağıtımının çeşitli işletmeler tarafından yürütüldüğü alanlar kabul edilen lojistik köylerin tamamlanmasıyla TCDD yılda yaklaşık6 milyon ton (yüzde 35) daha fazla yüktaşımayı hedefliyor.

TCDD, 12 lojistik köyün yerini belirlerken iki kıstası gözönünde bulunduruyor: Organize sanayi bölgeleri ile bağlantılı olmak ve yük taşıma potansiyelinin yoğun olduğu alanlara inşa etmek.Konteynır yükleme, boşaltma ve stokalanları, gümrük sahaları, acenteler,gümrük müşavirleri yer alan bu köylerde başta gümrük hizmetleri olmak üzere her türlü hizmet merkezileştirilecek.
hicabundantleones isimli Üye şimdilik offline konumundadır    - E-Mail gönder
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiShare on Facebook
Alıntı ile Cevapla Facebook ile paylas
Cevapla

Seçenekler Arama






Şu Anki Saat: 05:09
© Copyright 2006-2012 GümrükForum
A vBSkinworks Design