Gümrük Forum - gümrük ithalat ihracat dış ticaret lojistik forum
 


Geri git   Gümrük Forum - gümrük ithalat ihracat dış ticaret lojistik forum > GÜMRÜK CAMİASI FORUMU > SERBEST KÜRSÜ

SERBEST KÜRSÜ Gümrüklerin eleştirilecek yanları, iyi yanları, yaşanılan iyi ve kötü tecrübeler, olaylar, öneriler bu bölüm altında paylaşılabilir.

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama
Alt 28-10-2016, 10:33   #1 (permalink)
Üye
 
Üyelik tarihi: Sep 2016
Mesajlar: 14
Teşekkür: 1
0 Mesajda 0 kere teşekkür edildi
Standart Türkiye Lojistikte Bölgesel Liderliğin En Önemli Adayı


Marka ve sektör araştırmaları yapan danışmanlık kuruluşu Artı Marka Araştırma şirketi tarafından yapılan bir araştırma, Türkiye’de lojistik sektörünün öngörülen verimlilik düzeyinin altında faaliyet gösterdiği tespitinde bulunurken, sektörün gerçek büyüklüğünün tahmin edilenden üç kat daha fazla olduğunu savundu.

Quattro Business Consulting tarafından, Borusan Lojistik resmi sponsorluğunda Artı Marka Araştırma’ya yaptırılan "Türkiye Lojistik Sektörü Araştırması 2011" isimli çalışma düşük sektör verimliliğinden Rusya nakliye şirketlerine güçlü bir rakip olarak büyüyen kargo firmalarına kadar birçok konuda değerlendirmeleri içerirken, çarpıcı tespitler de yaptı.

Artı Marka Araştırma Yönetici Ortağı Dr. Yener Girişken yönetiminde gerçekleştirilen araştırmaya 101’i lojistik firması olmak üzere 502 firma katıldı. Araştırmada firmalar ciroları, verdikleri hizmetler, sermaye yapıları, coğrafi kapsamları ve diğer eksenlerde incelendi. Araştırmada elde edilen en çarpıcı bulgu, sektördeki altyapı eksikliklerine bağlı verimsizlik büyüklüğü oldu. Dünya Bankası Lojistik Performans Endeksi’ne göre GSMH içinde yüzde 14’e yakın bir paya sahip olması beklenen toplam lojistik harcamalarının Türkiye’de yüzde 22 gibi yüksek bir düzeyde olduğu görüldü.Araştırmada elde edilen diğer bir bulgu, sektördeki altyapı eksikliklerine bağlı verimsizlik büyüklüğü oldu. Dünya Bankası Lojistik Performans Endeksi’ne göre milli gelir içinde yüzde 14’e yakın bir paya sahip olması beklenen toplam lojistik harcamalarının Türkiye için yüzde 22 olduğu görüldü. Quattro Yönetici Ortağı Hande Ocak Başev, 69 milyar liralık verimlilik kaybına işaret eden bulguyla ilgili olarak şunları söyledi:

"Özel kuruluşların ve kamu kurumlarının yatırımlarının giderek arttığı lojistik sektöründe verim kaybının bu kadar yüksek olması bizi çok şaşırttı. Bu araştırma ile bir kez daha gördük ki ülkemizde lojistik alanında hem hizmet sağlayıcılar hem de hizmet kullanıcıları için geniş yelpazede fırsatlar ve geliştirilmeye açık önemli alanlar mevcut. Sektörün tüm dinamikleriyle ve altyapısıyla değişen koşullara ve beklentilere cevap verebilir hale gelmesiyle, Türkiye bu alanda bölgesel liderliğin en önemli adayı haline gelecek ve küresel bazda da üst sıralarda yer alacaktır."

Araştırmaya göre, yaklaşık 2 bin firmanın faaliyet gösterdiği sektörde, lojistik hizmet sağlayıcı pazarının toplam büyüklüğünün yaklaşık 20 milyar TL olduğu tahmin edildi. Bu veriden hareketle ve lojistik altyapı açısından Türkiye ile kıyaslanabilen Brezilya, Arjantin, Lübnan, Polonya gibi ülkeleri baz alan uluslararası araştırmalara göre Türkiye’de toplam lojistik sektör büyüklüğünün 258 milyar TL olması gerektiği görüşü savunuldu. Araştırmaya katılan sektör profesyonellerinin ise bu potansiyel büyüklüğe rağmen lojistik sektörünün toplam büyüklüğünü 80-89 Milyar TL olarak tahmin ettikleri, bunun da pazarın toplam potansiyelinin ancak üçte birinin farkında oldukları anlamına geldiği yönünde bir tespit yapıldı.

Raporda dikkat çekici bir diğer bulgu, lojistik hizmetleri alan müşterilerin yurtiçi nakliye operasyonlarında kargo şirketlerini tercih etmesi oldu. Araştırma kapsamında sektördeki verimsizlik tespitini doğrular nitelikte olduğu belirtilen bu bulguya göre doğası gereği komple ya da parsiyel yurt içi kara yolu taşımacılığına göre oldukça maliyetli olmasına rağmen kargo şirketleri yurtiçi nakliye operasyonlarında öncelikli tercih konumunda bulunuyor. Araştırmada bu konuda, "Krizden sonra, lojistik hizmetlerinden yararlanan müşterilerin hem hacimsel olarak yüklerinin hem de gönderim sıklığının azalması, lojistik firmalarından nakliye hizmetlerini kendi gerçekleştirenlerin tam kapasite çalışmalarına engel olarak bu firmaları verimsizleştirirken, dağıtım ağı kuvvetli olmayan ve Romanya nakliye hizmetlerini kargo şirketleri aracılığıyla gerçekleştiren firmaların operasyonlarını arttırdı" görüşü açıklandı.

Araştırmaya göre sektörün en temel sıkıntıları arasında hukuki altyapı eksiklikleri, mevzuatların getirdiği bürokratik engeller, lojistik konusunda eğitimli işgücü eksikliği ve teknolojik altyapının yetersizliğiyle teknolojinin yeterince etkin kullanılamaması yer aldı. Diğer sıkıntılar ise İhtiyaçtan fazla araç, depo kapasitesinin eksikliği ve piyasada çok sayıda firma olması olarak belirlendi. Öte yandan müşterilerin lojistik firmaları ile yaşadıkları en önemli ilk 3 sorun da teslimattaki gecikmeler, ürünlerin zarar görmesi ve fiyatların sürekli yükselmesi olarak tespit edildi.
hicabundantleones isimli Üye şimdilik offline konumundadır    - E-Mail gönder
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiShare on Facebook
Alıntı ile Cevapla Facebook ile paylas
Cevapla

Seçenekler Arama






Şu Anki Saat: 07:25
© Copyright 2006-2017 GümrükForum
A vBSkinworks Design




1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220