Gümrük Forum - gümrük ithalat ihracat dış ticaret lojistik forum
 
Tekil Mesaj gösterimi
Standart Lojistik ile İlgili Pratik Bilgiler



•         En ucuz taşıma yöntemlerinden birisi geminin komple kiralanabilecek şekilde yüksek tonajlarda olması gerekiyor.
•         Firmalar broker lara veya direk olarak armatürlere başvurabilir.
•         Yükün cinsine göre charter party veya time charter şeklinde armatür le satıcı arasında bir kontrat düzenlenir.
•         Daha sonra yükleyici konşimentoyu hazırlar. Konşimentoyu kaptan ve acenta imzalarlar. Gemi geldiğinde banka kanalıyla alıcıya postalanır. Alıcı ücretini ödemediği taktirde mal teslim edilmez.
•         Bu esnada malların cinslerinin belirtildiği yükleme ordinosu düzenlenir.
•         Alıcının isteğine uygun olarak daha değişik yazılar akreditif koşullarına bağlı olarak düzenlenir.
•         Liman masrafları yükün cinsine göre değişmektedir. Her türlü demir, bitmiş mamul, 4.5$ / ton, liman yükleme masrafı olurken, hurda alışta bu değer 3.75$ / tona inmektedir.
•         Akreditif şartlarına göre ihracatçının teslim edeceği belli bir günü vardır. Örneğin ayın 5-15 arasında teslim edileceği öngörülen bir yük, yüklenmediği taktirde ihracatçının kontratı iptal edebilme hakkı vardır.
•         İhracatçıdan kaynaklanan gecikmelerden dolayı geminin limanda belirtilen sürelerin dışında her beklenilen gün için “demurrage” denilen bir ceza ödenmesi gerekir. Örneğin bu oran 40.000 ton bir gemi için 2 günlük demurrage cezası 10.000$ düzeyindedir.
•         Aynı şekilde belirtilen süreden çok kısa bir sürede malın yüklenmesi sonucunda zamanadan yapılacak tasarruf için “Dispatch” denilen bir geri ödeme yapılır.
•         Eğer kontratta liner out olarak bir anlaşmaya varıldıysa bu tahliyenin armatüre ait olduğunu gösterir.
•         26000-49000 ton arasında bir geminin yakıt ve diğer masraflar eklendiğinde günlük maliyeti 4500$ civarındadır. Bundan dolayı fiyat tespit edilirken bu tür maliyetler hesaba katılmalıdır.
•         İzmir-Tayvan arasında 40000 tonluk bir gemi için ton başına 28-30 $ lık bir taşıma ücreti talep edilirken, bu oran Hollanda için 14-16$/ton civarına kadar inmektedir.
•         Yükleyici konşimentoyu imzaladığı anda en geç 5 banka günü içinde ücretin %95’i taşıyıcı tarafından tahsil edilmektedir. Ancak bu oran anlaşmayla biraz değişebilir. Geriye kalan %5’i ise tahliye evrakları tahliye liman acentası, gümrük ve liman yetkilileri tarafından kaşe ve imzalandıktan sonra ödenebilir. Ancak manifestonun orijinali olması gerekir. Sürekli müşterilere ise özel anlaşmalar getirilmektedir.
•         Amerika’ya 1 konteynerin fiyatı önceleri 2000$ idi. Bu değer daha sonra rekabetin artmasıyla önce 1300$ 1250$ ve son olarak 1100$ seviyelerine kadar inmiştir.
•         İhracatçılarımızın güvenilir bir firmayı tespit edip, sürekli olarak aynı firmayla çalışmaları işlerini kolaylaştıracaktır. Farklı acentalarla çalışmak, her seferinde yeni sorunlar getirecek ve birbirlerini tanıyana kadar bir süre geçecektir.
•         İhracatçılarımızın zayıf ambalajlama tekniklerinden sakınması gerekmektedir.
•          Daha fazla döviz çıktısını önlemek için yüklerin CIF olarak   alınmasında fayda görülmektedir.


"http://www.ihracatdunyasi.com/lojistikop/3_1.html" sitesinden alıntı yapılmıştır.

customs turkey, eu customs code turkey, inward processing turkey, import turkey, export turkey, cutoms duty turkey, customs legislation turkey, import tax turkey, hs code turkey, customs clearance turkey, customs tax turkey, additional cusotms tax turkey, VAT rate turkey