Gümrük Forum - gümrük ithalat ihracat dış ticaret lojistik forum
 
Tekil Mesaj gösterimi
Standart TAŞIMACILIK & NAKLİYE




Deniz Taşımacılığı Terimleri :


Genel Terimler


• ARMATÖR : Gemi sahibi,taşıyıcı


• ACENTE : Herhangi bir limanda armatör adına faaliyet gösteren, onun temsilciliğini yapan kuruluş


• NVOCC : “Non Vessel Operating Common Carrier” (Gemi sahibi olmadan taşımacılık yapan)


• CO-LOADERiğer forwarderların yüklerini kendi yükü ile konsolide ederek taşımacılık yapan



• FORWARDER : Karayolu,havayolu,denizyolu,
demiryolu taşımacılığını, gümrükleme ve sigorta hizmetlerinin operasyonunu gerçekleştiren,aktif bir acenta ağına sahip olan organizatör firma


• BILL OF LADING(B/L) : Denizyolu konşimentosu


• a.Master B/L (Ana konşimento)


• b.House B/L (Ara konşimento)


• CHARTER TAŞIMA : Geminin tyasak kelimeyasak kelimeen yada kısmen (part kargo) kiralanarak yapılan taşımadır.


• CHARTER PARTY : Taşımacı ile armatör arasında yapılan sözleşmeye verilen isimdir


• BULK YÜKLEME : Konvansiyonel yük taşımacılığında dökme yükleme.


• BROKER : Armatörle yükleyici arasında aracılık yapan,komisyoncu


• RO-RO TAŞIMACILIĞI : Araç,treyler veya konteyner taşıyan gemilerle yapılan taşımacılık







Yükleme Boşaltma Terimleri



• FREE IN (FI) : Limandaki yükleme masrafı


• FREE OUT (FO): Limandaki boşaltma masrafı


• LINER IN (LI) : Yükleme masrafının armatöre ait olması


• LINER OUT (LO): Boşaltma masrafının armatöre ait olması


• STUFFING : İstifleme,yükü konteynere yerleştirme


• UNSTUFFING : Konteynerin içini boşaltma


• STEVEDORING : Gemiyi yükleme ve boşaltma hizmeti



Liman Terimleri





• STORAGE : Limanda depolyasak kelimea / ardiye

• DEMURAJ : Geminin kendisine tanınan yükleme ve boşaltma süresini aşması yada konteyner içinde bekleyen yükün tanınan süreden önce gümrükten çekilip boşaltılmyasak kelimeası

• FREE TIME : Serbest süre.Yükün demuraja girmeden bekleyebileceği süre.Süre aşımında demuraj uygulanır.

• THC : (Terminal Handling Fee) : Limandaki elleçleme ücreti

• GEÇİCİ KABUL : Türkiye’deki gümrük mevzuatı gereği konteynerler gümrüğe tabi mal statüsündedirler. Bu nedenle bir konteynerin limandaki gümrüklü sahadan çıkarılması veya tekrar limana getirilmesi halinde ortaya çıkan gümrükleme masrafıdır



Navlunla İlgili Terimler



• CAF: (Currency Adjustment Factor) yasak kelimeerikan dolarındaki dalgalanmaları navluna dahil edilmesi

• BAF : (Bunker Adjustment Factor) Deniz aşırı taşımalarda fuel oil fiyatlarındaki dalgalanmaların belli oranda navluna dahil edilmesi

PRİMAJ : Genellikle Türkiye’den ihracat navlunlarında kullanılan armatörün riskini azaltmak için koyduğu ek ücret

• WAR RISK SURCHARGE (WRS) : Savaş riski olan limanlara yapılan seferlerde navluna ilave olarak alınan ek ücret

• HIGH CUBE SURCHARGE : High Cube konteyner için alınan ilave ücret

• IMCO CHARGE : Tehlikeli madde taşımalarında armatörün talep ettiği ek ücret

customs turkey, eu customs code turkey, inward processing turkey, import turkey, export turkey, cutoms duty turkey, customs legislation turkey, import tax turkey, hs code turkey, customs clearance turkey, customs tax turkey, additional cusotms tax turkey, VAT rate turkey