Gümrük Forum - gümrük ithalat ihracat dış ticaret lojistik forum
 
Standart RE: Bedelsiz ithalatta CIF degerleri ve 3 yas konusu

Sayin AydinK ve diger Arkadaslar,

Yazdiklarinizi dikkatli bir sekilde okudum. Sahsen bedelsiz ithalat yapmis biri olarak yasadigim izlenimleri ve deneyimleri sizinle paylasmak isterim.

Oncelikle yil konusu. Ben 2001 model arabami . 2005 yilinda ithal ettim. Yanlis hatirlamiyor isem arabanin trafige kayit tarihi degil fabrika uretim ayi ve yili onemli.

Burda en onemli konu, CIF degerinin hesaplanmasi. Bu degerin hesaplanmasi icin Tukiyedeki ithalatci firmadan yazili belge isteniyor. Bu belgede belirtilen deger RX-8 icin bildigin kadari ile Amerikaya gore daha yuksek. Benim getirdigim arac icin Amerikada satis degerinden daha dusuk ithal edilmis, ithalatci tarafinda. Yani bu senin hem avantajina hemde dezavantajina olabilir. Fakat emsal gosterme hakkin oldugunu saniyorum. Cunku eger modeline uygun belge bulunamazsa emsal gosterilebiliyor. Bu da diger ozel ithalatcilarin getidikleri urunler uzerinden hesap yapmak demektir. Kisacasi tamamiyle sansa kalmis bir durum. Fakat araclarin FOB degerleri uzerinde daglar kadar fark yok. Benim icin sorun olusturmadi. Getirdigim araba ise az gorulur bir modeldi.

Amortisman dusumu konusuna gelince, 2001 model arabami 05.2005 yilinda ithal ettim. 3 yas indirimi yapildi. bu sekilde sende hesaplayabilirsin. Zaten maximum aralik bu oluyor.

Bunun disinda. Konsolosluktan kesin donus belgesi alman gerekmekte:

eger ogrenci ise diplomani ibraz edip, ikametgah nakli aliyorsun. Diploma yaninda okuldan o donemlerde okuduguna dair yazi istiyorlar. Mezun olmazda diplomani alamazsan diplomasiz islem yapmiyorlar... Okul bitmezse arabada yok...
Eger calisan isen, isten ayrilma belgeni,ve o iste o donemlerde calismis oldugunu ibraz eden belgeler.

Araba icin 6 ay senin adina kayitli olmali. Amerikada oldugun icin, Insurance belgelerin, Title, senin driver license`in isteniyor. Bunlari Turkceye cevirtmen lazim

Amerikada 2 yil kaldigini ispat etmen ve 6 aydan fazla turkiye sinirlari icinde kalmadigini ispat icin. Devlet hava meydanindan giris cikis raporu gibi bir dokuman aliyorsun. En onemli konuladan biri de bu. 24 ayi doldurmus olman gerekmekte.

Arabanin calisir ve yuru halde olmasi gerekmekte.
Standart RE: Bedelsiz ithalatta CIF degerleri ve 3 yas konusu

tesekkur ederim sayın felix,

Ancak amortisman hesabında yanlışınız var. 2001 modal bir aracı 2005 yılında ithal ederseniz 4 yıılık amortisman hesaplanır.

Amortisman tablosu şu şekildedir.
Yaş Oran Yaş Oran

0- %100 5- %41.76

1- %80 6- %35.49

2- %68 7- %30.17

3- %57.8 8- %25.64

4- %49.13 9- %21.79

10- %20

yani ilk yıl için %20 sonraki yıllar için 10 yıla kadar kalan değer üzerinden %15 amortisman uygulanır.10 yıldan sonra ise sabit olarak değerin %20 si FOB kıymeti oluşturur.

Özetle 2001 model aracınızı 05/2005 tarihinde ithal ettiyseniz 4 yıl üzerinden amortisman uygulanmış olmalı

saygılarımla
__________________
**Lütfen Forum Kurallarını dikkatlice okuyunuz.
**Forum\'da konu açmadan önce MUTLAKA arama yapınız.
**Rahatsız olduğunuz iletileri \"bildir\" tuşunu kullanarak ilgili moderatöre aktarabilirsiniz.
** Bize ulaşmak için: yoneticiler@gumrukforum.com
Standart RE: Bedelsiz ithalatta CIF degerleri ve 3 yas konusu



Sayin Admin,

Ithalatin uzerinden 3 sene gecti. Bazi konularda iyi animasamiyorum olabilirim. Dediginiz gibi olmasi gerekiyor aslinda ama ben 3 sene uzerinden amortisman yapildi diye hatirladim. Bunu tekrardan kontrol edecegim. Muhtemelen sizin soyledikleriniz dogrultusunda cikacak.

Zaten bu ithalati yapacak olan arkadaslarin cok dikkatli olmalari gerekiyor ki, bazi araclarda iyi hesap yapilmasi lazim. Eminki su anda bu konuyla direkt olarak ilgilenen arkadaslar kendi arabalari konusunda bir cok bilgi edinmislerdir.

Burdaki esas amacim arkadaslarla bu tarz bir ithalat konusunda genel olarak ne asamalardan gecilecegini paylasmakti.

Daha once yazdigim cevapta, 1 noktayi atlamisim. Arabanizi 1 sene kimseye devredemiyorsunuz ve satamiyorsunuz. 1. senenin sonunda aracinizi satis hakkiniz kendiliginden doguyor.

Ayrica pasaportunuza gumruk mudurlugu tarafindan bedelsiz ithalat yapmistir ve 5 yil icinde bir daha yapamaz yazisi yaziliyor.

Cikacak olan amortisman dusumunden sonraki OTV ve KDV yide gumruge pesin yatirmaniz gerekmekte.

Tabi bu arada, yukaridaki verdigim ornege tekrardan gozum carpti ve aslinda sadece boyle egzotik bir arabanin buyuk maliyet ve konfigurasyon avantaji olusur diye bir kaide soz konusu degil. Bu ornegi sadece aradaki fiyat farkini ortaya koymak icin soyledim. Amerikalilar tarafindan `Street Import`(sokak yarisi icin ithal edilmis uzak dogu arabasi mecazi anlamda) veya `Ricer`(uzak doguda pirinc tuketildigi icin Rice-princ anlamina gelmekte, princcilerin arabalari mecazi anlami)` olarak tabir edilen arabalar - Nissan GTR - Subaru WRX - gibi Sport sedan/ Grand Turismo araclarda da maliyet ve konfigurasyon avantaji saglanabilir.

Sunuda eklemek isterimki, butun bu prosedurleri bitirip arabanizin koltuguna oturdugunuzda, Istanbul turu kadar zevklisi yok...

Simdiden arkadaslara kolay gelsin ve hayirli olsun.

customs turkey, eu customs code turkey, inward processing turkey, import turkey, export turkey, cutoms duty turkey, customs legislation turkey, import tax turkey, hs code turkey, customs clearance turkey, customs tax turkey, additional cusotms tax turkey, VAT rate turkey
Standart RE: Bedelsiz ithalatta CIF degerleri ve 3 yas konusu

Verdiğiniz ayrıntılı bilgiler için teşekkür ederim. Bu bilgiler bir çok kişi için çok açıklayıcı olacaktır.

İyi forumlar
__________________
**Lütfen Forum Kurallarını dikkatlice okuyunuz.
**Forum\'da konu açmadan önce MUTLAKA arama yapınız.
**Rahatsız olduğunuz iletileri \"bildir\" tuşunu kullanarak ilgili moderatöre aktarabilirsiniz.
** Bize ulaşmak için: yoneticiler@gumrukforum.com
Standart RE: Bedelsiz ithalatta CIF degerleri ve 3 yas konusu

Sayin Admin, Sayin Arkadaslar


Elimden geldigi kadar detayli yazmaya calistim. Nezaketiniz icin bilakis tesekkur ederim.

Islermlerde ve proseslerde illaki bazi puf noktalari olusmaktadir. Butun bunlari adim adim yazmak ve aciklamak asil istegimdi(umarim vakit bulunca, belgeleri ile birlikte ornek olarak teshir edebilirim). Bu konuda pratige dayali yeterli bilgi bulunamamasinin sebebi bir cok bu islemi yapan arkadaslarin 1 defaya mahsus olarak ithal edip, sonradan bu tarz bilgi paylasim platformlarinda deneyimlerini paylasmamalaridir.

Umarim herkesin isine yarar ve nasil bir ithalat proseduru icine girdiklerini bilerek girerler. Hic bir sey imkansiz degil tabiki kurallarina uydugunuz takdirde hic bir sorun yasanacagini sanmiyorum.

Ayrica boyle bir paylasim sitesinin var olmasindan dolayi, siz admin ve iligili arkadaslarida tebrik ediyorum ve basarilarinizin devamini diliyorum. Hem ozel hayatimizla ilgili hemde ticaret konulariyla ilgili buyuk yarar sagladigindan hic bir suphe yok.

Saygilarimla,

Ali
Rumuz: Felix

Non-preferential origin of goods, Customs Tariff and Tariff, Classification of Goods , Value of Goods for Customs Purposes, Inward processing , Customs Warehousing Procedure, Temporary importation, Free Zones, Postal Customs Formalities, Penalties to be charged on operations that result in tax loss

Cevapla
Yeni Konu aç
Seçenekler Arama

ffreply




1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142