Gümrük Forum - gümrük ithalat ihracat dış ticaret lojistik forum
 

Standart Yurtdışından Yaz ayları için MOTORSİKLET getirme



Merhaba, foruma bugün üye oldum. Forumda soruma yakın ama tam aynı olmayan ve net cevaplandırılmamış başlıklar gördüğümden yeni başlık açtım. Ama eğer benim atladağım verilmiş daha önce bir cevap varsa link atmanız da yeterlidir. Özellikle buna yakın mevzulara daha önce güven verici bilgiler veren Sayın "bedirtümkaya" ve "algerian" isimli kullanıcılardan cevap alabilirsem çok sevinirim.


Ben yurtdışında yaşıyorum (UK) ve çifte vatandaşım. Ben buradan bir motor almak istiyorum (ödeme koşulları çok iyi sıfır motorda). Motor olduğu için bunu haliyle zaten sadece yazın kullanacağım TR'de.

Ben iki ülke arasında sürekli gidip geliyorum. Uzun yıllardır TR'de çok süre kalmadım ama şimdi aşağı yukarı denk gelir ya da TR'de geçirdiğim süre bir miktar daha fazla olabilir.

- Motoru TR'ye karadan getirdiğimde bir pasaport kaydı yapılıyor dendi. Bu doğrultuda da aracın kimi yerde 6 ay kimi yerde de 2 yılda bir yurtdışı çıkışı yapılmalı deniyor. Doğru süre hangisidir (yukarıda 6 dendi, her halde motor için de bu geçerli, öyle değil mi)?

- Motoru bu şekilde ülkeye karadan soktuktan sonra, aralarda ben uçakla yurtdışına çıkmak istediğimde, aracın yanımda gelmiyor oluşu bir sıkıntı mıdır? Bir gümrük firması bu durumda aracı gidip Gümrük'teki yere teslim etmem gerektiği, sonra da dönünce geri almam gerektiği ve de bunun bir maliyetinin olduğunu belirtti. Bu bilgi ne kadar doğrudur? Zira ben o motor buradayken sık sık git gel yapacağım. Hal böyle olunca da havaalanında bu nedenle alıkonulmamam ve çıkışımın engellenmemesi benim için çok önemli.

- Bana ait olmayan bir aracın bu şekilde TR'ye sokulmasında bir sakınca var mıdır (daha az TR'ye gelen bir arkadaşım üzerine kayıtlı olsa mesela)? Ben bunu TR'de kullanırken ne tür sıkıntılar yaşayabilirim?

- Aracın benim üzerime değilde UK'de bir firma üzerine kayıtlı olması ve benim bunu Kiralamak suretiyle ülkeye sokmam, yazın kullanıp, kışın "kira bitimi" gibi geri götürmem ve bunu her sene yaz aylarında tekrar tekrar uygulamak mümkün müdür?

Vereceğiniz bilgiler için şimdiden teşekkür ederim.

customs turkey, eu customs code turkey, inward processing turkey, import turkey, export turkey, cutoms duty turkey, customs legislation turkey, import tax turkey, hs code turkey, customs clearance turkey, customs tax turkey, additional cusotms tax turkey, VAT rate turkey
Standart Cevap: Yurtdışından Yaz ayları için MOTORSİKLET getirme

Merhaba,
Bu konuda bilgi toplayabildiniz mi acaba?

Ben araştırmaya başladım ama üzülerek, hem yetkili makamların bilgilendirme kanallarının yetersiz olduğunu görüyorum, hem de forum kullanma alışkanlığının oluşmadığını. "Bence gereksiz arkadaşım" diyerek, soru sorana yardımcı olunmuyor.

Yetkili ağızdan öğrenemedim. Çünkü yetkili kimdir belli değil. Gümrük mü, ithalatçılar birliği mi, göçmen bürosu mu, motorlu taşıtlar kurumu mu, hepsi mi, hicbiri mi... İşleme başlamadan gerçek prosedürü öğrenmek mümkün olmayacak korkarım.

Bildiğimi aktarmadan önce, mantığıma uygun geleni paylaşayım, ki boşluklar belli olsun: Yabancı ülke pasaportu ile giriş yapıyorsanız, altınızda da o yabancı ülkeye ait araç varsa: Ya adınıza tescil edilmiş olması, ya da adınıza kira belgesi düzenlenmiş olması lazım. Bunlar için zaten o ülkede geçerli bir sigortanız olacaktır. Bu aracın pasaporta işlenmesi, vizeli olduğunuz süre boyunca da sizinle kalabilmesi gerekir. UK vatandaşı olup, aracınızla seyahate çıktığınızı varsayın. Ya da, Amerika'dan Meksika'ya veya Kanada'ya geçitiğinizi... Oradan da gemiyle Mersin'e, sonra karayoluyla Güney Afrika'ya... Turistik amaçla...

Bizde bir takım seçenekler var.

24 aydan fazla yurtdışında kalmışsanız, yani orada "ikamet" etmişseniz, araç sahibi olmuş ve son 6 aydır da ruhsattaki isim sizseniz, kesin dönüş yaptığınızı söyleyerek -sanırım ismi permi hakkı- aracı yurda sokabiliyorsunuz. Yaş sınırlaması da, ithalattaki gibi 2 değil yanlış hatırlamıyorsam. Nasıl bir vergiye tabi oluyor bilemiyorum.

Yaşı 2'den fazla olmayan aracı ithal edebiliyorsunuz ama oradan bir şirketin göndermesi, buradan bir şirketin karşılaması gerekiyor. Yani ithalatçı belgesi olması gerekiyor. Vergiler ve nakliye hesaplandığında, buradaki fiyata yaklaştığı için "pek mantıklı değil" deniyor. Bu işi iş olarak yapanlar da, yurtdışından basit paketli lüks araçları alıp, burada büyük ebatlı jant taktırıp, döşemelerini deri kaplatıp aracı lüks paketli modelmiş gibi gösterip, kar elde edebiliyorlar.

Çifte vatandaşların da vergisiz araç getirmesi mümkün değil. Zamanında Avrupa'ya çalışmaya gidenlerin araçlarını getirebilmeleri, kesin dönüş yapabilmeleri, dövizlerini getirebilmeleri için üretilmiş bir sisteme göre, bir dilekçeyle vatandaşlıktan çıkabiliyorsunuz ve mavi kart denen bir belgeyle ülkede oturabiliyorsunuz. Bu belgeyle, yabancı ülkede, son altı aydır size ait olan aracı M plaka olarak yurda sokabiliyorsunuz, ancak Turing teşkilatına bir teminat yatırmanız gerekiyor. Vergisini vermiyorsunuz ama vergi kadar bir parayı bloke ediyorsunuz. Bu bloke süre içinde paranın faizinden istifade edebiliyorsunuz ama parayı çekemiyorsunuz. "Turing teminat bedelleri" olarak arayınız.

Yabancı plakayla giriş yapan araçları yanlızca sahipleri veya birinci derece yakınları kullanabiliyor. Ya da -emin değilim ama- araç sahibinin araçta olması gerekiyor. Eşiniz Gürcistan vatandaşı ise, Gürcistan plakalı araçla yurtta azami 6 ay olmak üzere, aracı kullanabiliyorsunuz. 6 ay sonra, giriş-çıkış yapmanız fayda etmiyor. Duyduğum kadarıyla, komşu ülkelerde, bu tip kullanım için iki araç bulunduruluyor, birinin süresi dolunca diğerini sokuyorsunuz, ya da araç gidiyor, plakası değişiyor, geliyor.

Başka seçenekler de mutlaka vardır. Bilim adamı olmak, askeri görevle bulunmak, doktora amaçlı bulunmak gibi. Bunları incelemedim ama ilk maddeye benzeyeceklerini sanıyorum.

Benim araştırma sebebim, 10 yaşında bir Harley Davidson getirmek. Çift vatandaşlığım var.

Konu hakkında bildiklerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Non-preferential origin of goods, Customs Tariff and Tariff, Classification of Goods , Value of Goods for Customs Purposes, Inward processing , Customs Warehousing Procedure, Temporary importation, Free Zones, Postal Customs Formalities, Penalties to be charged on operations that result in tax loss

Cevapla
Yeni Konu aç
Seçenekler Arama

ffreply




1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142