Gümrük Forum - gümrük ithalat ihracat dış ticaret lojistik forum
 

Standart AMERİKADAN BIÇAK GETİRTMEK



merhaba arkadaşlar, forumda yeniyim inceledim bütün konuları ama cevap bulamadım. bir tek kılıç hakkında bir konu vardı ama tam alakalı olmadığı için bunu açtım.
amerikadan 2 şer adet 7-8 parça boyutları 30cm den kısa bıçaklar getirtmek istiyorum. toplamda 15-20 parça olucak, fiyatı 100-300 dolar arasında. siparişi vericektim ama birde burda sorayım dedim. USPS yada UPS ile gönderilecek.
ayrıca 2 gün önce 76 dolarlık 1 adet kılıç seti içinde 2 tane kılıç var, siparişi verdim. birisi uzun 43" diğeride 30" civarı koleksiyon için katana kılıç ve wakizashi kılıç bunlar gümrükte takılırmı ?
diğer kılıç için konu açan arkadaşa verdiğiniz linki vermeyin, çünkü orda bıçak tabiri geçmiyor kılıç kasatura kama falan yazmışlar.
yani birde söyle bir durum var gümrükte arkadaş var ona söylesem halledebilirmi bir şekilde ?
üstüne gift trial falan yazdırsam vsvs.. ufak tefek kaçıs yollarından faydalansam? nasıl bir yol izlemeliyim lütfen yardımcı olurmusunuz.
bu arada asker çocuguyum bıçak ve silah içinde büyüdüm hayranlık burdan geliyor, bıcakların 1 er tanesini koleksiyonuma diğerlerinide hediye olarak vericem.kılıç zaten benim odama yeri bile hazır

customs turkey, eu customs code turkey, inward processing turkey, import turkey, export turkey, cutoms duty turkey, customs legislation turkey, import tax turkey, hs code turkey, customs clearance turkey, customs tax turkey, additional cusotms tax turkey, VAT rate turkey
Standart RE: AMERİKADAN BIÇAK GETİRTMEK

Alıntı:
akifyucel42´isimli üyeden Alıntı
merhaba arkadaşlar, forumda yeniyim inceledim bütün konuları ama cevap bulamadım. bir tek kılıç hakkında bir konu vardı ama tam alakalı olmadığı için bunu açtım.
amerikadan 2 şer adet 7-8 parça boyutları 30cm den kısa bıçaklar getirtmek istiyorum. toplamda 15-20 parça olucak, fiyatı 100-300 dolar arasında. siparişi vericektim ama birde burda sorayım dedim. USPS yada UPS ile gönderilecek.
ayrıca 2 gün önce 76 dolarlık 1 adet kılıç seti içinde 2 tane kılıç var, siparişi verdim. birisi uzun 43" diğeride 30" civarı koleksiyon için katana kılıç ve wakizashi kılıç bunlar gümrükte takılırmı ?
diğer kılıç için konu açan arkadaşa verdiğiniz linki vermeyin, çünkü orda bıçak tabiri geçmiyor kılıç kasatura kama falan yazmışlar.
yani birde söyle bir durum var gümrükte arkadaş var ona söylesem halledebilirmi bir şekilde ?
üstüne gift trial falan yazdırsam vsvs.. ufak tefek kaçıs yollarından faydalansam? nasıl bir yol izlemeliyim lütfen yardımcı olurmusunuz.
bu arada asker çocuguyum bıçak ve silah içinde büyüdüm hayranlık burdan geliyor, bıcakların 1 er tanesini koleksiyonuma diğerlerinide hediye olarak vericem.kılıç zaten benim odama yeri bile hazır
Gümrük tarife tanımı;
Bıçak için;

8211.92.00.00.00

Adi metallerden aletler, bıçakcı eşyası ve sofra takımları; adi metallerden bunların aksam ve parçaları
Kesici ağızlı bıçaklar (ağızları tırtıklı olsun olmasın) (82.08 pozisyonundakiler hariç) (kapanan budama çakıları ve ağızları dahil):
- Diğerleri:
- - Sabit ağızlı diğer bıçaklar

1-Beyannamenin tescilinde Emniyet Genel Müdürlüğünün uygunluk yazısı,
2-Gözetime Tabi(CİF Kıymet 12.-$/Kg)
3-KDV:%18
4-Güm.Vergisi:%8,5


Gümrük tarife tanımı;
Kılıç İçin;

9307.00.00.00.00

Silahlar ve mühimmat, bunların aksam, parça ve aksesuarı
Kılıçlar, palalar, süngüler, mızraklar ve benzeri silahlar ve bunların aksam ve parçaları ve bunların kın ve kılıfları

1-Beyannamenin tescilinde Emniyet Genel Müdürlüğünün uygunluk yazısı,
2-KDV:%18
3-Güm.Vergisi:%8,5
Standart RE: AMERİKADAN BIÇAK GETİRTMEK

çok teşekkür ederim. sorunsuz bir şekilde gelsinde vergimizi öderiz her türk vatandaşının görevi bu zaten...
yalnız emniyetten nasıl izin kağıdı alıcam bilmiyorum biraz uğraştırıcak gibi...
üstüne GIFT yazdırcam ve $100 dolar altı fatura kesilicek, kılıç UPS le diğer malzemeler USPS yle gelicek. UPS le görüştüm bir sorun olmayacagını söyledi ama hayırlısı bakalım...
ama keşke gümrük birliği olsa ve türkiyede bulamadığımız daha değerli kılıçlardan getirtebilsek...
bazen sırf bu yüzden AB ye girelim diyorum, en azından hayatımız daha kolay daha ucuz daha kaliteli olurdu...
Standart RE: AMERİKADAN BIÇAK GETİRTMEK



Alıntı:
akifyucel42´isimli üyeden Alıntı
çok teşekkür ederim. sorunsuz bir şekilde gelsinde vergimizi öderiz her türk vatandaşının görevi bu zaten...
yalnız emniyetten nasıl izin kağıdı alıcam bilmiyorum biraz uğraştırıcak gibi...
üstüne GIFT yazdırcam ve $100 dolar altı fatura kesilicek, kılıç UPS le diğer malzemeler USPS yle gelicek. UPS le görüştüm bir sorun olmayacagını söyledi ama hayırlısı bakalım...
ama keşke gümrük birliği olsa ve türkiyede bulamadığımız daha değerli kılıçlardan getirtebilsek...
bazen sırf bu yüzden AB ye girelim diyorum, en azından hayatımız daha kolay daha ucuz daha kaliteli olurdu...
Siz bu işlerin tekniğinin,mevzuatının,prosedürlerinin,formalitelerinin üstesinden gelemezsiniz.Bu yüzden bu işleri bir Gümrük Müşavirlik Şirketine vermenizi tavsiye ederim.Ayrıca siz GIFT 100 Doların altında fatura kestireceğinizi ifade ediyorsunuz.Oysa gümrük idareleri kıymet araştırma yöntemlerini kullanarak eşyanın gerçek kıymetini tespit edip bu kıymetler üzerinden işlem yapmaktadırlar.Bu yüzden eşyanın gerçek kıymeti ne ise onu beyan etmeniz sizin menfaatinize olacaktır.Diğer taraftan İnternet sitelerinden sipariş edilen,ticari miktar ve mahiyette olmayan ve gerçek kıymeti 100 Euroya kadar olan eşyalar gümrük vergisinden muaftır.Bu yolla sipariş edilen 100 Euronun üstündeki eşyalar ise normal ithalat işlemine tabi tutularak İthalat Rejimi Kararı ile belirlenen oranlarda vergileri tatbik edilmektedir.Ramazan Bayramı dolayısıyla yurt dışında ikamet edenler tarafından Türkiyedeki kişilere karşılıksız olarak gönderilen ve ticari miktar ve mahiyette olmayan 300 Euro değerindeki Hediyelik Eşya gümrük vergilerinden muaftır.

customs turkey, eu customs code turkey, inward processing turkey, import turkey, export turkey, cutoms duty turkey, customs legislation turkey, import tax turkey, hs code turkey, customs clearance turkey, customs tax turkey, additional cusotms tax turkey, VAT rate turkey
Standart RE: AMERİKADAN BIÇAK GETİRTMEK

Benimde Akif arkadaşımız gibi bir durumum sözkonusu.Ebay den 104 cm lik bir katan siparişi vericeğim ve bu gümrük olayına takıldım.Katananın kargo fiyatı ile toplamda maliyeti 94 dolar.Sizce bir sorun yaşarmıyım?Bilgilendiriseniz benide sevinirim...

Non-preferential origin of goods, Customs Tariff and Tariff, Classification of Goods , Value of Goods for Customs Purposes, Inward processing , Customs Warehousing Procedure, Temporary importation, Free Zones, Postal Customs Formalities, Penalties to be charged on operations that result in tax loss

Cevapla
Yeni Konu aç
Seçenekler Arama

ffreply




1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142