Gümrük Forum - gümrük ithalat ihracat dış ticaret lojistik forum
 
Standart ihracat yapılan ülkelerde malınızın garanti sorunları ile ilgili



Arkadaşlar sorum şöyle;
Diyelim ki B2B sitelerinden müşteri buldunuz ve bu işi freelance olarak yapıyorsunuz yani müşteriye istediği ürünü tanıdığınız bir şirket üzerinden ihrac ettiniz.
Mesela diyelim; ayakabı, giysi, süs eşyası vs olsun..
İthalatçı ürünü aldıktan sonra ülkesindeki müşterileri bizim ürünümüzle ilgili olarak kendi ülkelerindeki tüketici kanunlarına göre garanti sorunları yaşasın ve dolayısıyla tüketicinin malı iade vs gibi taleplerde bulunurlarsa, bu durumda zor durumda kalan ve sattığımız ürünlerle sorun yaşayan ithalatçının bize ne gibi yaptırımları olur ve bu gibi sorunlar eğer sözleşmelerle belirlenmemişse ve problem yaşanmaya başlamışsa sonradan nasıl çözümlenir?

Yada en başından bu konulara nasıl yaklaşılır?

customs turkey, eu customs code turkey, inward processing turkey, import turkey, export turkey, cutoms duty turkey, customs legislation turkey, import tax turkey, hs code turkey, customs clearance turkey, customs tax turkey, additional cusotms tax turkey, VAT rate turkey
Standart RE: ihracat yapılan ülkelerde malınızın garanti sorunları ile ilgili

Sözleşme Olsun Olmasın İthalatçı ödemeyi yaptıktan sonra eğer sizde malı gönderdiyseniz bir problem çıkacağını sanmıyorum. Garanti vs sorunlardan dolayı Sizi ancak Türkiyedeki ticaret ateşeliğine şikayet edebilir.Ateşelik sizi arar ve Çözüm bulmaya çalışır.
Standart RE: ihracat yapılan ülkelerde malınızın garanti sorunları ile ilgili

Teşekkür ederim ama aslında öğrenmek istediğim sizinde belirttiğiniz gibi ateşenin aramasına gerek kalmadan bu işi diyalogla nasıl çözebiliriz şeklindeydi. Mesela seyahat etmeden uzaktan nasıl ikna olabilirim, zararı nasıl ve hangi yollarla telafi ederim, ürünlerin istismar edilmediğini nasıl anlarım, bu esnada oluşan masraflar kime aittir vs. daha bir sürü soru..Aslında ihracatı eğer o ülkedeki bayileriniz üzerinden yapmıyorsanız, belkide bu konu ihracattan en çok caydıracak mesele gibi geliyor bana..
Özellikle bu durum ilk defa alışveriş yaptığınız bir üreticinin malını ilk defa sizden alışveriş yapan bir ithalatçıya sattığınızda meydana geliyorsa ve sizde tecrübesizseniz biraz itici bir durum.
Standart RE: ihracat yapılan ülkelerde malınızın garanti sorunları ile ilgili



arkadasin bahsettigi olay benimde kafami kurcaladi .
tam olarak cevabi bilmemekle beraber yurtdisinda gordugum kadariyla
malini satmak istedigin uretici firmalarin ISO standardlarina uygun mamul
uretmesi ve bununla beraber ISO belgesine sahip olmasi sorununu buyuk oranda
cozecektir ayni zamanda satisinda yardimci etken olacaktir diye dusunuyorum .

ayni sekilde anladigim kadariyla ISO belgesi sahibi ureticileri baglayan
belli basli garanti kurallari var bunlari arastirmak faydali olabilir .

customs turkey, eu customs code turkey, inward processing turkey, import turkey, export turkey, cutoms duty turkey, customs legislation turkey, import tax turkey, hs code turkey, customs clearance turkey, customs tax turkey, additional cusotms tax turkey, VAT rate turkey
Standart RE: ihracat yapılan ülkelerde malınızın garanti sorunları ile ilgili

ISO 9001 standardları üretim süreçlerini kayıt altına alan bir kalite güvence sistemidir. Ama illaki kaliteli(son kullanıcıyı her yönüyle mutlu edecek ürünün) üretimini garanti altına alan bir sistem değildir.
Ancak ürünün planlanmasından tutunda hammadde tedarikinden, üretim, paketleme ve sevkiyat süreçleri belgelendirilerek kontrol altına aldığından, aksaklıklar, hatalar ve sebebleri istatistiki olarak görüldüğünden, ve bu hatalar önleyici ve düzeltici faaliyetlerle geliştirilebildiğinden, şirket tarafından öngörülen ürüne ait kalite standardını tutturmaya yarayan bir süreçtir. Ama mesela TSE kalite standardı değildir hiçbir zaman.
ISO standardı mesela, asgari müştereklerde TSE standardını tuturmanıza yada sürekliliğini sağlamanıza yada dahada iyisini yapabilmenizi üretim süreçleri tarif ederek, belgeleyip etkin planlayarak gerçekleştirmenize yardımcı olur.
Dolayısıyla ISO 9001 kati sürette kalite anlamına gelmemektedir. Zaten kaliteden anlaşılan tüketicinin üründen beklentilerine göre değişen bir tanımlamadır. Kişiye gören değişen bu kalite beklentisi her firma tarafından karşılanacak diye bir durumda söz konusu değildir.
Dolayısıyla aslolan kişinin üründen beklentisi, bunun o üründe karşılanıp karşılanmamasının gerekliliği ve bununda tüketiciyi koruma kanunlarındaki karşılığıdır.

Non-preferential origin of goods, Customs Tariff and Tariff, Classification of Goods , Value of Goods for Customs Purposes, Inward processing , Customs Warehousing Procedure, Temporary importation, Free Zones, Postal Customs Formalities, Penalties to be charged on operations that result in tax loss

Cevapla
Yeni Konu aç
Seçenekler Arama

ffreply




1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142