Gümrük Forum - gümrük ithalat ihracat dış ticaret lojistik forum
 
Standart İhracatta Teslim Şekli Ve Ödeme Sözleşmesi Hazırlama Hakkında Yardım



Merhaba Değerli forum yöneticileri ve üyeler ;

Benim birazdan yacagım konu hakkında sizlerden yardıma ihtiyacım var belki vereceğiniz cevap da bir başkası da faydalanır.

Bir Kobi firması olarak üretim yapıyoruz ve Yurt dışına açılmaya karar verdik,gerek e-ticaret yolu gerek telefon görüşmeleri ile bir tane firma ile kontak kurduk. Ve bu firmaya ürünümüzü satıcağız.
Bilgiler şu şekildedir ;

1-Göndereceğimiz Ülke Libaya
2-Bütün taşıma ve gümrük işlerini kendimiz yapıcaz İthalatcı firma karışmayacak.
3-Ödeme Şeklini Malları teslim aldıktan sonra Yapmasını istiyoruz
Ayrıca Not : yarısı peşin yarısı malları aldıktan sonraki ödeme şeklinin nasıl olduğunu yazarsanızda sevinirim. Alternatif olmuş olur.

Bu şekilde bir fiyat listesi nasıl hazırlarız ne yazmamız gerekiyor, çünkü bu bilgileri firmaya gönderip onaylamalarını isteyecegiz.


Şimdiden Çok TEşekkür Ediyorum.

İyi Çalışmalar

customs turkey, eu customs code turkey, inward processing turkey, import turkey, export turkey, cutoms duty turkey, customs legislation turkey, import tax turkey, hs code turkey, customs clearance turkey, customs tax turkey, additional cusotms tax turkey, VAT rate turkey
Standart RE: İhracatta Teslim Şekli Ve Ödeme Sözleşmesi Hazırlama Hakkında Yardım

Alıntı:
DeVgRu´isimli üyeden Alıntı
Merhaba Değerli forum yöneticileri ve üyeler ;

Benim birazdan yacagım konu hakkında sizlerden yardıma ihtiyacım var belki vereceğiniz cevap da bir başkası da faydalanır.

Bir Kobi firması olarak üretim yapıyoruz ve Yurt dışına açılmaya karar verdik,gerek e-ticaret yolu gerek telefon görüşmeleri ile bir tane firma ile kontak kurduk. Ve bu firmaya ürünümüzü satıcağız.
Bilgiler şu şekildedir ;

1-Göndereceğimiz Ülke Libaya
2-Bütün taşıma ve gümrük işlerini kendimiz yapıcaz İthalatcı firma karışmayacak.
3-Ödeme Şeklini Malları teslim aldıktan sonra Yapmasını istiyoruz
Ayrıca Not : yarısı peşin yarısı malları aldıktan sonraki ödeme şeklinin nasıl olduğunu yazarsanızda sevinirim. Alternatif olmuş olur.

Bu şekilde bir fiyat listesi nasıl hazırlarız ne yazmamız gerekiyor, çünkü bu bilgileri firmaya gönderip onaylamalarını isteyecegiz.


Şimdiden Çok TEşekkür Ediyorum.

İyi Çalışmalar
Sn, DEVGERU

-İhracatınıza ait ödemeyi, alıcının malı teslim aldıktan sonra ödemesini
istiyorsanız; MAL MUKABİLİ (Cash Against Goods) ödeme şeklini
seçeceksiniz.

- İhracat Bedelinin yarısını, ihracatı gerçekleştirmeden, diğer yarısınıda
alıcının malı teslim aldıktan sonra ödemesini istiyorsanız;
%50 PEŞİN ÖDEME, %50 MAL MUKABİLİ ÖDEME olarak belirleyeceksiniz.
(Payment Terms will be %50 adv.and balance at Cash Againts Goods)

Bu şekilde seçilirse, faturanızda ödeme şeklinin bu şekilde olduğunu
belirteceksiniz. Gümrük Beyannamesinde, bir ödeme şeklini belirterek,
Açıklama hanesine ayrıntılı yazacaksınız:

Saygılarımla,
__________________
Zafer Bulam
Gümrük Müşaviri-Eğitmen
0(532) 446 62 44
zbulam@hotmail.com
Standart RE: İhracatta Teslim Şekli Ve Ödeme Sözleşmesi Hazırlama Hakkında Yardım

sn devgru
Vesaik mukabili ödeme yaparsanız daha saglama almış olursunuz. Çünkü vesaik mukabili ödeme şeklinde mallar gümrüğe gider orjınal evraklar ise ithalatçının bankasına gider. Bankaya ödeme yapılmazsa malı teslim alamaz. (DOCUMENTARY COLLECTIONS / CAD)
__________________
ISTANBUL
Bilgi için degil, ithalat ve ihracat için varız.
Contact Mail & Msn: basarigumruk@hotmail.com
Standart RE: İhracatta Teslim Şekli Ve Ödeme Sözleşmesi Hazırlama Hakkında Yardım



Arkadaşlar biz gümüş takı ihracatı yapmaktayız ve genelde peşin ödeme ile malları yolluyoruz. Ama kimi ithalatçılar ödemenin tümünü yapmak istemiyor. Burada karşı tarafa da güven vermek açısından, hele ki ilk ticaret olacaksa vesaik mükabili ödeme mantıklı olabilir. Bu noktada bi kaç sorum olacak:

Vesaik mükabili ödeme (payment against documents ) ile ihracat yapmanın, peşin ihracata göre bir maliyet farkı var mı?

Orjinal evraklar ithalatçının ödeme yapacağı ve bize malları yollamadan söyleyeceği bankaya gidecek. Bu aşamalrda bankaya ayrıca bir ücret ödeniyor mu?

Ayrıca %30 peşin, kalanı vesaik mükabili olarak ihracat yapmak istersek bunu faturada aynen mi belirticez, detayları nasıl olacak.

Kanımca siparişi garantiye almak için %30 peşin almak çok daha iyi olacaktır.

customs turkey, eu customs code turkey, inward processing turkey, import turkey, export turkey, cutoms duty turkey, customs legislation turkey, import tax turkey, hs code turkey, customs clearance turkey, customs tax turkey, additional cusotms tax turkey, VAT rate turkey
Standart RE: İhracatta Teslim Şekli Ve Ödeme Sözleşmesi Hazırlama Hakkında Yardım

Alıntı:
Sercan Salman´isimli üyeden Alıntı
Arkadaşlar biz gümüş takı ihracatı yapmaktayız ve genelde peşin ödeme ile malları yolluyoruz. Ama kimi ithalatçılar ödemenin tümünü yapmak istemiyor. Burada karşı tarafa da güven vermek açısından, hele ki ilk ticaret olacaksa vesaik mükabili ödeme mantıklı olabilir. Bu noktada bi kaç sorum olacak:

Vesaik mükabili ödeme (payment against documents ) ile ihracat yapmanın, peşin ihracata göre bir maliyet farkı var mı?

Orjinal evraklar ithalatçının ödeme yapacağı ve bize malları yollamadan söyleyeceği bankaya gidecek. Bu aşamalrda bankaya ayrıca bir ücret ödeniyor mu?

Ayrıca %30 peşin, kalanı vesaik mükabili olarak ihracat yapmak istersek bunu faturada aynen mi belirticez, detayları nasıl olacak.

Kanımca siparişi garantiye almak için %30 peşin almak çok daha iyi olacaktır.

Sn, Salman

Vesaik Mukabili ödeme ile Peşin ödeme şekli arasında Banka Komisyonu açısından bir fark genelde olmuyor. Ama bazı bankalar vesaik postalama vs giderleri karşılığı olarak aldığı komisyonu biraz yüksek tutabiliyor.Sürekli çalıştığınız bir banka ise almazlar sanırım.

Vesaik Mukabili Ödeme; genelde satıcı ile alıcı arasında güven unsurunun az olduğu durumlarda uygulanabilir. Burada Satıcı, malları hazırlar ve alıcının ülkesine sevk eder. Alıcının bu malları kendi gümrüğünde çekebilmesi için gerekli vesaikleri, bankası aracılığıyla, alıcının bankasına gönderir. Alıcı firma, kendi bankasına giderek, malın bedelini satıcı firmanın banka hesabına transfer ederek vesaikleri alır ve malını çeker.

Satış bedelinin bir kısmı peşin ve bir kısmı ise vesaik mukabili olacaksa, yine vesaiklerin tamamını banka aracılığıyla gönderiyorsunuz.

Bu durumda İhracat yaparken satış faturanızda; bu ödeme şeklini olduğu şekliyle belirteceksiniz.
( Örn; % 30 Peşin Ödeme -%70 Vesaik Mukabili ödeme )

Ayrıca tutar kısmında da belirtebilisiniz;

ÖRNEK;

Fatura Genel Toplamı ........ ....$ 1000
27/04 de alınan peşin ödeme....$ 300
------------
Fatura Tutarı.......................$ 700

Yurda gelecek toplam İhracat Bedeli : $1000

Bilgilerinize sunarım.

Saygılarımla,
__________________
Zafer Bulam
Gümrük Müşaviri-Eğitmen
0(532) 446 62 44
zbulam@hotmail.com

Non-preferential origin of goods, Customs Tariff and Tariff, Classification of Goods , Value of Goods for Customs Purposes, Inward processing , Customs Warehousing Procedure, Temporary importation, Free Zones, Postal Customs Formalities, Penalties to be charged on operations that result in tax loss

Cevapla
Yeni Konu aç
Seçenekler Arama

ffreply




1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143