Gümrük Forum - gümrük ithalat ihracat dış ticaret lojistik forum
 
Standart İlk tecrübem için yardım lütfen



Bütün arkadaşlara selam ve saygılar.
Biz de düştük Çin yollarına,yardım eder misiniz.
Arkadaşlar internetten bulduğum bazı çin ve hindistan firmaları ile mailleşiyorum.Taleplerime çok açık ve net mesajlar almaktayım.Tabi bir yere kadar konuyu çözüyoruz,ama konu o ki ilk başta Karaköyden toptan mal almak kadar kolay gelmişti,iş ciddiye girince işin püf noktalarını sormak gerekti.
Maillerden gelen cevaplarla bir firmada karar kıldık.
Bundan sonrasını çok açık net yazacağım.

Ürün alüminyum tel.2 ton ağırlıkta.Yaklaşık 10.000 $ fiyat aldım.%30 depozit yatırınca üretim başlayacak.Daha sonra sı teslimatta ödenecek .
1-Biz bu para dışında acaba başka bir masraf ödeyecekmiyiz.Gümrük kdv gibi yani.
2-20 günden daha hızlı nakliye nasıl alabilirim.Ücret ne kadar fark eder.
3-Mesajlarda clear custom kullanılmış.Ne anlam gelmektedir.
4-Bu işlemler için Firma ünvanı önemli midir?Şirket gibi....
5-Fiyatlarda FOB/CNF ayrımı var.Bu nedir acaba?
6-1 x 20 fci 10-12 ton.....1 x 40 FCL 16-20 ton ...konteynerlarla ilgili bir bilgi midir?
7-2 tonluk ürün yolda zarar görmüşse veya istemediğim standartlarda gelirse teslim almama veya iade edilme şansım var mı?İade durumunda yol masrafı kime ait olur ,veya ne yapmalıyım?

Cevaplayan uzman arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.

Şimdilik heyecanımı bağışlayın,sorularımıza cevap verileceğini umuyorum.Teşekkürler diliyorum.

customs turkey, eu customs code turkey, inward processing turkey, import turkey, export turkey, cutoms duty turkey, customs legislation turkey, import tax turkey, hs code turkey, customs clearance turkey, customs tax turkey, additional cusotms tax turkey, VAT rate turkey
Standart RE: İlk tecrübem için yardım lütfen

Firmayı tanımadan %30 deposit i güvenip nasıl göndereceksiniz. FOB anlaştıysanız onlar orada kendi limanlarına teslim ederler sonrasına karışmazlar. Diğer bütün masraflar size aittir. 20 günden hızlı nakliye uçakla gelir ama bu ağırlıktaki bir malzeme için çok para ödersiniz. Clear custom, gümrükten çekmedir. FCL, full container lot yani full konteynerdir. Ürüne sigorta yaptırınız. Bir sorun çıkarsa teslim almazsanız paranızı karşıdan alabilme garantiniz yoktur. Akreditif açın derim, kesinlikle ön ödeme falan yapmayın. Firmayı sonuçta tanımıyorsunuz. Sadece mail yolu ile bağlantı kurdunuz.
Standart RE: İlk tecrübem için yardım lütfen

Kesinlikle yukardaki arkadaşa katılıyorum teyitli akreditif açınız.İlk defa çalışacağınız bir firma olduğu için güvenemezsiniz.
Standart RE: İlk tecrübem için yardım lütfen



İlginiz için çok teşekkürler.Yarın ilk işim bahsi geçen işlemleri araştırmak olacak.

Aklıma gelen diğer soruları da sormak istiyorum.Bu gün aldığım mailleride değerlendirmenize sunuyorum.Uzman arkadaşlarımdan tekrar yardım etmenizi istiyorum.
Fiyat olarak oldukça uygun fiyatlar buldum..1 tonluk mal alımı bedeli 4.000 $ ve bunun %30 da 1.200 $ lık bir depozit ödemesi gözüküyor.Denemeye değer görüyorum.Yanlış anlamayın ,risk alıyoruz ve zaten bu ödemenin fazlasını yurtiçinden temin ettiğim ürünlere veriyoruz.Benim sorum şu;
1-Diyelim ki 1 tonluk alımda 4000$ lık fiyat aldım.C/f olarak.Sanırım bu yol masrafı ve yol sigortası dahil anlamında.Bu masrafların dışında başka ne tür masraflarımız olacak.Gemi ile 1 ay sonuna teslimat şeklinde görüştük.Extra bir masraf bize yansır mı?Gümrük bedeli,KDV gibi......Ve bu masraflar ne kadar olur.Maliyet hesabı yapamıyoruz.1 ton ağırlıkta,alüminyum malzeme için ne kadar ilave masraf yansır.
2-Diğer bir sorum da Firma Türkiye den bir referans verdi.Bizim alacağımız üründen farklı bir çeşit alımı yapıyorlar.Bu firma ile irtibata geçmemi tavsiye edermisiniz?Çindeki firmanın ticaret usulü hakkında bilgi sormamın etik olarak yanlış bir tarafı var mı?
3-Nakliyede 1 ton ağılık için uçak kargosu kullansak,masraf ne olur?Daha kısa sürede ürünü almak istiyoruz.Daha önceden tecrübe edenlerden yardım istiyorum lütfen.

İlginize teşekkür ederim.Lütfen uzman arkadaşlar cevaplarsa sevinirim.

customs turkey, eu customs code turkey, inward processing turkey, import turkey, export turkey, cutoms duty turkey, customs legislation turkey, import tax turkey, hs code turkey, customs clearance turkey, customs tax turkey, additional cusotms tax turkey, VAT rate turkey
Standart RE: İlk tecrübem için yardım lütfen

ben olsam 1200 usd yide risk etmem. Ama para sizin sonuçta. Ama denenebilir.
1.CIF geleceği limana kadar olan masraflardır, sizi burada boşaltma, ordino gibi masraflar beklemektedir. Bundan ayrıca GTİP ine göre vergi ödersiniz (gümrük vergisi varsa) Ayrıca vadeli işlemlerde faturanın %3 kadar kkdf ödersiniz devlete + tabiki kdv ve gümrükçünün komisyonu ve diğer ufak tefek şeyler. Bunları ağırlığa göre değil malın GTİP ine ve CIF değerlere göre ödenir. Bu oranları gümrükçüden öğrenebilirsiniz.
2. Bence sorun en azından fikriniz olur.
3. Uçak kargosununda çeşitli tipleri var express ve hava kargo gibi ama tahminimce 3000 usd den kesinlikle az tutmaz 1 ton için. Ama siz yinede DHL ve TNT gibi büyük firmalardan pazarlık ederek fiyat alın. Normalde gemi ile 26-30 gün arasında gelir çinden.

Non-preferential origin of goods, Customs Tariff and Tariff, Classification of Goods , Value of Goods for Customs Purposes, Inward processing , Customs Warehousing Procedure, Temporary importation, Free Zones, Postal Customs Formalities, Penalties to be charged on operations that result in tax loss

Cevapla
Yeni Konu aç
Seçenekler Arama

ffreply




1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143