Gümrük Forum - gümrük ithalat ihracat dış ticaret lojistik forum
 
Standart Ürün iadesi için acil yardım!



Çinden yaklaşık 3 hafta önce sağlık sektöründe kullanılan 5000 adet bir test kiti getirdim. Ama bu test kiti 200 adet denememize rağmen çalışmadı. 200 de 0 yani. Bu ürünü iade etmek için nasıl bir yol izlemeliyim bilenler yardımcı olursa sevinirim?;

customs turkey, eu customs code turkey, inward processing turkey, import turkey, export turkey, cutoms duty turkey, customs legislation turkey, import tax turkey, hs code turkey, customs clearance turkey, customs tax turkey, additional cusotms tax turkey, VAT rate turkey
Angry Cevap: Ürün iadesi için acil yardım!

Öncelikle geçmiş olsun. Aldığınız 5000 set ürünün bedelinin aşağıdaki adımları takibe değecek bir rakam olduğunu varsayarak...

Yapmanız gereken adımlar şöyle olmalıdır :

Ürünü aldığınız firmanın bilgilerinin, size ihracatı yapan firma bilgileri ile aynı olup olmadığını kontrol edin. A fabrikası, B firması üzerinden ihracat yapmış olabilir. Bu bilgi önemlidir.

Eğer fabrika ve ihracatçı bilgileri örtüşüyorsa;

- Şehir, Eyalet bilgilerinin hangi Konsolosluk sınırlarında olduğunu öğrenin. (Yahut bilgilerini verin, ben sizinle bu bilgileri paylaşayım)
- Paketi bozulmamış ürünleri dikkatle muhafaza edin. Bilirkişi raporu istenebilir.
- Gümrükleme sırasında onaylanan tüm evrakları tarayın.
- Ödeme dekontlarınızı tarayın.
- Firmanın size göndermiş olduğu Test Raporlarını ve Sertifikaları tarayın.
- Taramış olduğunuz evrakları bölgenin ilgili Ticari Ataşesine bir dilekçe ile ulaştırın. Ulaştırmanız gereken kişi isimlerini paylaşabilirim.

Ataşelik muhtemelen kısa bir yol önerip, işin içine girmemeye çalışacaktır. Bu yüzden dilekçenizin bir örneğini muhafaza edin. Gerekli durumda konsolosun kendisi ile veya doğrudan büyük-elçilikle paylaşmanız gerekebilir.

Mümkünse firmanın bulunduğu şehirde bir avukat temin edin. Çin polisine başvurmadan önce avukat temin etmek, ve öncelikle avukatın fabrika ile görüşmesi hızlı bir çözüme neden olabilir. Şehir bilgisi verirseniz, bizim tavsiye edebileceğimiz bir avukat olup olmadığını kontrol edebiliriz.

Avukat bulamıyorsanız, ortalama her şehirde bulunan "Trade Service Center" bilgisini temin etmeye çalışın. Çinli danışmanlardan konu ile ilgili bilgi alın. (İngilizce yeterli olacaktır)

Gümrüklenmiş ürünlerin iadesi ile ilgili doğrudan bir yasal düzenleme olup olmadığını bilemiyorum. Ancak ürünlerin çalışmaması ile ilgili bir rapor düzenletebilirseniz, ürünlerin sorun sebebini, tamir basamaklarını ve belki ücretsiz yedek parça teminini sağlayabilirsiniz. Bu da zararınızı minimize edecektir.

Ancak Çin'de yaşayan biri olarak, konunun "Trade Service Center"lara veya Çin Polisine intikali konusunda özen göstermenizi tavsiye ederim. Çin'li firmaların Polis'te dosyalarının bulunması büyük bir olumsuzluktur. Bunu istemezler. Böyle bir dosyanın açılması işinizi ciddi anlamda kolaylaştırabilir. Söz konusu firmanın, tescilli sahtekar olmadığı varsayımı üzerine bunu söylüyorum, eğer amaçları bilinçli sahtekarlıksa çözümün çok zor olduğunu lütfen not edin.

Saygılar...

Non-preferential origin of goods, Customs Tariff and Tariff, Classification of Goods , Value of Goods for Customs Purposes, Inward processing , Customs Warehousing Procedure, Temporary importation, Free Zones, Postal Customs Formalities, Penalties to be charged on operations that result in tax loss

Cevapla
Yeni Konu aç
Seçenekler Arama

ffreply




1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143