Gümrük Forum - gümrük ithalat ihracat dış ticaret lojistik forum
 
  #1 (permalink)
Question Eşyanın gemide hasar görmesi hakkında





Merhaba

Başıma gelmedi ama olası bir durum olduğu için merak ediyorum.

Örneğin ;

İthalat taptım, eşyam gemi ile geldi. Gümrük işlemlerini halledip eşyayı aldık.
Açtık ve eşya hasarlı çıktı.

Bu durumd ne yapmak lazım? Gemi acentasına yaptırım hakkımız var mı?
Prosedür nedir - nasıldır ?

Bu arada geçen ay ithalat yaptıl yine. Gönderici firma eşyayı sigortalı yolladığını belirtti ama sigorta yapıldığına daie bir belge vs görmedim ben. Konşimentoda belki dikkatimi çekmedi
Sigortalı yollatmak için özel bir belge veya sözleşme varmıdır? customs turkey, eu customs code, inward processing, import, export, cutoms duty, customs legislation, import tax, hs code turkey, customs clearance, customs tax, additional cusotms tax
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiShare on Facebook
Alıntı ile Cevapla
  #2 (permalink)
Standart Cevap: Eşyanın gemide hasar görmesi hakkında





Merhaba ,
öcelikle acentadan paranızı siz direk alamazsınız eğer malzemenize ait bir sigorta yaptırılmış ise ve malzemeleriniz hasarlı ise gümrük işlemleri sırasında gümrükçünüzün hasar tespit tutanağı tutturması gerekmektedir. Bu tutanağı sigortacınıza teslim edip hasarınızı karşılamasını isteye bilirsiniz yalnız gümrükçünüz bu hasarı ancak kırmızı hatta yani eşyaların muayenesi sırasında fark edebilir belgeleriniz sarı hattan kapanırsa konteynır açılmayacağından dolayı tespit edemeyecektir.

Saygılarımla
Mustafa BAL
Gümrük Müşaviri customs turkey, eu customs code, inward processing, import, export, cutoms duty, customs legislation, import tax, hs code turkey, customs clearance, customs tax, additional cusotms tax
Bu kullanıcı mustafabal67 adlı kullanıcıya bu mesajı için teşekkür etti:
hermesyus (03-06-2014)
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiShare on Facebook
Alıntı ile Cevapla
  #3 (permalink)
Standart Cevap: Eşyanın gemide hasar görmesi hakkında





Sayın Bal,

Yanıt için teşekkür ederim

O zaman şunu mu anlıyoruz : Sigortanın hiç bir anlamı yok

Sonuçta bir eşyanın kırmızı hatta düşmesi çok olağan bir durum değil. Yani " Allah'a Emanet" şekilde sigortalı oluyor anladığım kadarıyla.

Adı üzerinde : Sigortalı. customs turkey, eu customs code, inward processing, import, export, cutoms duty, customs legislation, import tax, hs code turkey, customs clearance, customs tax, additional cusotms tax
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiShare on Facebook
Alıntı ile Cevapla
  #4 (permalink)
Standart Cevap: Eşyanın gemide hasar görmesi hakkında





Merhaba,


Dış ticarette genel olarak uygulanan sigorta türü Geniş Teminat yani All Risks sigortalardır. Bu tür sigortalarda bazı istisnalar haricinde tüm haller sigorta teminatı kapsamında sayılılr. Bu istisnalardan bazıları, sigorta konusu malın tür’ünden kaynaklanan hasarlar (çürüme,bozulma, kurtlanma gibi), malın yüklenmesi sırasında kendinde bulunan hasarlar (gizli ayıp, gizli kusur), ambalaj yetersizliğinden doğan hasarlar (ambalajın malı taşıyamayacak kadar zayıf olması, torbaların patlak yüklenmesi, kolilerin düzensiz yüklenmesi gibi), sigortalının veya adamlarının kasdi kötü niyet ve kusurlarından meydana gelen hasarlar, olarak sayabiliriz. Dış ticarette nakliye sigortalarını “Ambar’dan - Ambar’a” yani “From Warehouse to Warehouse” şeklinde yaptırmak gerekir. Bu taktirde sigorta teminatı, gümrükte geçecek belirli bir süreyi de kapsayacaktır. Yurt dışından CIF olarak getirilecek mallarda sigorta poliçesi yurt dışında tanzim edilecek olduğundan, nakliye sırasında oluşacak hasarları, yurt dışındaki sigorta şirketinin Türkiye’de bulunan temsilcisi tesbit edecek, hasar tutanağı tanzim edecek ve yurt dışındaki ana sigorta şirketine bildirecektir. Bu durum hasar tesbitinde gecikmelere ve zararın tazmininde zorluklara neden olmaktadır. Bu nedenle, ithalat işlemlerinde yaptırılacak nakliye sigortalarının, ithalatçı tarafından Türkiye’de ikamet eden sigorta şirketlerine yaptırılmasında pratik yarar olduğu düşüncesindeyim. Bu sayede yapılacak sigortanın hangi kapsamda olduğu, hangi riskleri karşılayacağı alıcı tarafından tesbit edilir. Ayrıca oluşan bir hasarın tesbiti ve tazmin edilmesi konularında kendi memleketimiz insanıyla, kendi dilimizde konuşma imkanı buluruz. Hasar tesbitlerinde mala ait faturanın, konşimentonun ve sigorta poliçesi asıllarının elimizde olması şarttır. Sigorta eksperi gerekli gördüğü başka belgeleri de bizden isteyebilir. Sigorta eksperinin hasarın tesbiti ve tutanak tutulması için, hasarın görüldüğü andan itibaren gecikmeden haberdar edilmesi gerekmektedir.Çok önemli olan diğer bir nokta ise, INCOTERMS sartlari, CIF / CIP teslim şekillerinde,nedense satıcı firmalara, asgari teminat sağlayan nakliye sigortalari yapma imkanı tanımış olmasıdır. Bu özelliğe dikkat etmeyen alıcı firmalar, ithal ettikleri malda hasarla karşılaştıklarında, ellerindeki sigorta poliçelerinin birçok teminatı karşılamadığını hayretle görmektedirler. Daha geniş bir teminatla nakliye sigortası yaptırmak isteyen alıcı firmalar, ya bu konuda satıcı firma ile mümkün olduğunca açık anlaşmalı veya kendisi ek sigorta yaptırmalıdır. Uygulanacak uygun sigorta klozlarının neler olduğu, bankaların akreditif küsat mektuplarında görülebilir. customs turkey, eu customs code, inward processing, import, export, cutoms duty, customs legislation, import tax, hs code turkey, customs clearance, customs tax, additional cusotms tax
Bu kullanıcı şükrü adlı kullanıcıya bu mesajı için teşekkür etti:
hermesyus (03-06-2014)
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiShare on Facebook
Alıntı ile Cevapla
  #5 (permalink)
Standart Cevap: Eşyanın gemide hasar görmesi hakkında





Alıntı:
hermesyus´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
Sayın Bal,

Yanıt için teşekkür ederim

O zaman şunu mu anlıyoruz : Sigortanın hiç bir anlamı yok

Sonuçta bir eşyanın kırmızı hatta düşmesi çok olağan bir durum değil. Yani " Allah'a Emanet" şekilde sigortalı oluyor anladığım kadarıyla.

Adı üzerinde : Sigortalı.
yok o şekilde düşünmeyin sigortanın elbette bir anlamı var uçak yüklemelerinde tır yüklemelerinde bazende konteynır ile gelen yüklemelerde sigorta hasarınızı karşılamak adına yapılmalıdır. Ayrıca gemi yüklemeleri çoğu zaman 3 . dünya ülkelerinden geldiği farz edilirse ve gümrük sistemlerinde 3. dünya ülkeleri riskli ülkeler olarak gözüktüğünden %60 %70 kırmızı hatta muayene olarak gümrükleme işlemleri sonlandırılır bu yüzdendir ki sigorta işlemlerimiz sırasında işe yaramaktadır. Kaldı ki eşyanız CIF değeri üzerinden vergilendirilmektedir. Gümrük Müdürlüğü de sizden vergilendirme için sigorta poliçesi isteyecektir eğer sigorta poliçeniz yok ise FOB kıymetin %3 emsal olarak alıp onun üzerinden kdv ve gümrük vergisi alacaktır oda 100.000 usd lik bir malzeme için 3000 usd fazla beyan demektir.

saygılarımla
Mustafa BAL customs turkey, eu customs code, inward processing, import, export, cutoms duty, customs legislation, import tax, hs code turkey, customs clearance, customs tax, additional cusotms tax
Bu kullanıcı mustafabal67 adlı kullanıcıya bu mesajı için teşekkür etti:
hermesyus (03-06-2014)
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiShare on Facebook
Alıntı ile Cevapla
Seçenekler Arama

ffreply




1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141